M2Bs svenssexa, dödstyst!
Har en fråga till er andra brudar. Vill veta hur ni hade tänkt, reagerat och agerat.
Jag hörde ingenting om min M2Bs svensexa, så jag skickade iväg ett mail till den killen som hade bett om en namnlista på alla killar. Fick ett svamligt svar om att det inte var han som hade hand om svensexan utan en annan person och att han trodde att det kanske skulle bli en viss lördag.
Hm... nåja, jag mailade den andra personen istället och frågade om det var han som hade hand om allt och om jag kunde få veta ett datum. Fick ett urkort svar att ja, det var han och ja, det datumet stämde. Punkt... inget mer.
Varför har ingen av dem kontaktat mig och kollat att det datumet fungerar? De kan väl inte bara ta för givet att vi är hemma när de behagar dyka upp? Eller tänker jag ologiskt??
Jag mailade honom igen och bad om mer fakta, typ tider och sånt, så att jag skulle kunna hålla M2B hemma.
Inte ett ljud har jag hört.
Min syster ringde mig häromkvällen och sa att de hade ringt till min M2Bs syster och bett henne locka iväg honom till ett specifikt stället. Men hallå!!! Är det inte smart att infa mig om det också??
Systern ringde en kväll och frågade om min M2B kunde tänka sig att ta sig till det stället och han frågade mig om det gick bra. Om jag inte hade vetat om att hon skulle ringa (tack vare min syster) så hade jag ju sagt nej, eftersom jag hade velat hålla honom hemma till svensexan. Förstår ni min tankegång?
Det var ju inte DE som hade informerat mig och de har inte en susning om att min syster berättat.
MEN då frågar min M2B om inte jag kan följa med. DEN var jag inte beredd på och jag började svamla som en full. Han bara glodde på mig och såg väldigt fundersam ut.
Efter samtalet sa han att hans syster hade betett sig så himla konstigt och varit så extremt len på rösten.
Den killen jag mailade som svarade mig så kort och hans fru har vi umgåtts med tidigare. Han är min M2Bs barndomsvän.
Efter ett möte vi hade med alla som ska hjälpa till så har de blivit jättekonstiga. De hör aldrig av sig och killen som ska vara marskalk ringer aldrig till min M2B och frågar ngt om bröllopet eller frågar vad han ska göra.
När vi besökt dem för ett tag sen så var hon jättetaggad mot mig. Vad jag än sa, så sa hon tvärtom.
T.o.m min M2B reagerade och han brukar i vanliga fall inte märka hur folk beter sig.
Kan det vara så att marskalken vägrar höra av sig till mig pga ngt uppfattning de har fått efter mötet?
Det här gör mig förvirrad och lite sårad.
Dessutom vet jag inte hur i hela friden jag ska lura iväg min M2B till det där stället, eftersom ingen har förberett mig. Vi har haft det lite jobbigt och jag vet att han skulle bli jättesårad om jag inte följer med.
Följa med kan jag inte, eftersom jag inte kan ta mig hem igen.
Jag frågade min syster varför de inte kan ta honom hemma och hon hade frågat sin man, som också är lite involverad. Han tyckte att vi gjorde en för stor affär av det och jag kunde väl bara hitta på ngt.
Nej, jag kan inte bara hitta på ngt. Vad skulle det vara? De gånger jag har sagt att jag inte följer med har han blivit sammanbiten och ledsen och jag vill inte riskera ngt nu när vi precis precis har kommit ur vår kris.
Varför kan de inte ta lite hänsyn till det blivande brudparet? Varför har de en svensexa om det inte är för att deras kompis ska gifta sig? Om det resultarer i inställt bröllop då?
Så... nu har jag spytt och vill ha alla opartiska kommentarer som går att få.
Ska jag ringa marskalken och fråga rakt ut vad det är? Han kanske inte ens vill vara marskalk?