awarwen skrev 2011-05-13 16:08:07 följande:
Alla i vår omgivning vet att jag är som en mussla när det gäller hemligheter. Det går inte att få ur mig minsta lilla ledtråd. Många är de som jag hjälpt till att lura eller har lurat själv när det gäller festligheter.
Det jag menar är att jag kunde väl ha blivit kontaktad på ngt sätt överhuvudtaget. De har ju inte hört av sig om vare sig datum, tid eller ngt annat. Det var ju jag som fick maila runt för att få ett datum.
Och de visste ju inte heller att jag hade fått reda på att hans syster skulle bli kontaktad. Hade jag inte fått veta det så hade jag ju sagt nej när han frågade om han kunde åka.
Tid kan väl också vara bra att veta, om de skulle ha tagit honom hemma. Jag visste ju absolut ingenting!
Vi kunde lika väl ha åkt bort. Vad skulle de ha gjort då?
Och nej, han är inte engagerad. Enl de jag har pratat med så är det andra runt honom som sliter som djur med det här. Han gör typ ingenting mer än att han bestämde att de skulle ringa till M2Bs syster, vilket någon annan sen gjorde, inte han själv.
Kan ju vara så att inte denna marskalk känner dig så väl och vet att du är så bra på att bevara hemligheter? Jag förväntar mig faktiskt inte att de ska höra av sig till mig eftersom m2bs kompisar är oplanerade killar som tar det lite som det kommer. Är man hemma så är man, annars är det synd å då blir det en annan dag. De kanske hör sig för hos någon annan som har koll på era planer och sådär? Så de vet att ni inte ska åka bort? Det är ju väldigt svårt att sätta sig in i någons situation genom att läsa på ett forum men det kommer säkert lösa sig jättebra för honom.