• tesso77

Hur sjutton klarar ni er under 30 000:-?

Vi planerar bröllop till den 19 maj nästa år och vi kommer nog hamna runt 50.000 :- tippar jag på. Då är det planerat för ca: 100 gäster, live-band,  full catering. Jag har beställt en klänning från Kina som kommer nångång under nästa vecka, passar den och jag gillar den i verkligeheten så kommer jag undan med 1200:- på min klänning. Billigare än att hyra Glad Min blivande man kommer gå och köpa sig en "riktig" kostym så den har vi lagt 4000:- i budget på. Han ska ju kunna ha den många gånger efter bröllopet sen.  Min klänning används ju bara en gång Skrattande
    Vi har en billig lokal: ca 700:-
    Transport från kyrka 0:- eftersom vi ska åka vår egna båt från kyrkan (som ligger precis vid vattnet) till festen.
    Fotograf 0:- min pappa som är väldigt duktig fotograf ska ta alla bilder. Givetvis tillkommer framkallning med det har jag inget pris på.

Vigsel ringen har jag en viss ide om vilken jag vill ha så den kommer jag hålla span på och köpa på kampanj. Såg idag att den ligger på kampanj för 6999:- ordinarie pris 9999:-....men jag vågar inte köpa den än...tänk om man ångarar sig? Måste nog kolla runt lite till Drömmer

Vi ska köpa all sprit, vin osv i Tyskland så det har vi lagt en budget på 8000:-

Jag tror oxå att om man börjar planera bröllopet långt innan så hinner man kolla runt, jämföra priser. Man har nog många tusenlappar igen på det tror jag.

Svar på tråden Hur sjutton klarar ni er under 30 000:-?