Inlägg från: MagicBride |Visa alla inlägg
  • MagicBride

Hur sjutton klarar ni er under 30 000:-?

Vi hamnade på strax över 16'000, hade en budget på 31'700 (om man ska vara exakt Flört) från början.
    Så här fördelade vi det. Budget inom parantes.

Blommor: (2500) 280kr. sju stycken stora kallor i min bukett, resten plockade vi i trädgård för dekoration och dyl. 

Brud - kläder, hår, naglar, smink: (7500) 6000kr. klänning från Kina 2500+strykning och annan korregering 800. hår och smink på samma ställe 2400 för tre timmar. naglar 300.

Brudgum - kläder:
    (3000) 0kr. "hyrde" via kontakter.

Lokal:
    2000kr 

Tårta:
    (1600) 100kr. bakade själva. räknar in råvarorna i matpriset nedan. 100 är för caketoppern.

Dryck:
    (3000) 3000kr. köpte från Tyskland. bjöd på rött och vitt vin, öl, cider, avec + alkoholfritt

Mat:
    (3000) 3500kr. Ökade något på grund av bakning av tårtan

Musik:
    (0) 0kr. Sa redan från början att vi skulle använda spotify

Dekorationer:
    (1000) 500kr. köpte ljus, resten tog vi från naturen. Porslin och dylikt fanns i lokalen.

Fotografering:
    (1000) 1000kr. En väldigt duktig bekant tog på sig att fotografera oss.

Morgongåva:
    (1000) 0kr. Vi valde att strunta i den traditionen.

Ringar:
    (3000) 0kr. Denna post hamnade utanför budget. Vi lämnade in gammalt guld och min man ville ge mig det återstående i gåva.

Övernattning:
    (3000) 0kr. Vi valde att sova natten hemma och istället blev jag romantiskt lyft över tröskeln på natten när festen var slut.

Inbjudningskort:
    (100) 275kr. Drog iväg lite när man ville göra det fint

16'655 blev det till slut och det blev ett bröllop bättre än vad jag kunnat drömma om Hjärta 

• MagicBride
    evelinas skrev 2011-05-14 15:55:57 följande:
    Tack för den detaljerade listan Ni var verkligen superfina! Vad hade ni för mat? Spotify är ju superbra! Och känner väldigt många som är duktiga hobbyfotografer - dock ingne som bor i närheten eller som är så nära att de skulle bli bjudna på bröllopet. Men det går ju att ordna
    Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
    Vi hade buffe som vi lagade själva med lite hjälp av våra föräldrar. Bjöd på Varmrökt lax (och även kallrökt), fylld kyckling, varmrökt fläskfilé, potatissallad, bönsallad, pasta + valfri sallad (så att den kräsne kunde blanda sin egen) olika dressingar, ägghalvor, oliver, hemmabakat surdegsbröd, brie...
    Här är våra spellistor om ni vill ha tips på låtar... Lugna Festen
    Vår fotograf var inte heller särskilt närstående, men vi erbjöd henne en plats vid middagen och 1000 kronor och hon tackade ja
    Jag tror det gäller att sätta sig ner och diskutera vad som är viktigt för just er. För vår del var det viktigt att gästerna hade det bra, att de fick god mat och dryck. En kväll de vill minnas. Och så ville vi se fina ut (dock ville jag inte lägga en förmögenhet på en klänning för hemska tanke att spilla eller liknande)
    Eftersom ingen av oss egentligen visste vad morgongåvan var bra för så skippade vi den till exempel :-P

Svar på tråden Hur sjutton klarar ni er under 30 000:-?