Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Hur sjutton klarar ni er under 30 000:-?

Jag är den enda här som jag har sett med ett 10 000 kr bröllop utan kuvertavgift, hade vi spenderat en krona mer så hade vi inte kunnat flytta ihop,  alltså   flytten var viktigaste  och sedan bröllopet.  

Så vi satte oss ner och kollade igenom vad vi behövde, inte kunde vara utan och vad som vore skoj att  ha med på ett bröllop och sedan  ser man vad man kan få  för pengarna man redan satt, visst försvinner en del saker men  gift blir man ju endå.

Om nu kläderna är så viktiga och man kan inte tänka sig hyra eller köpa på rea, ja då blir det dyrare. Sedan är ju  frågan  hur mycket pengar ni har och är vana att röra er med.  Är du som mig sjukskriven  så finns det inga  stora summor, man får ta det lilla man har  och har man bara 5 månader på sig så är 10 000 väldigt mycket att samla ihop även om man är två om det hela. 
    Man får rätta sin begär efter plånboken, annars hamnar till slut på lyxfällan.

Min pappa är modemedveten,  men han handlar alltid på rea och på så sätt kommer han över 500 kr skjortor för 25 kr,   en 1000 kr kavaj för 200 kr och  1500 kr skor för   800 kr , han alltid gjort så och lyckas hålla sig modern i över 40 år, så man behöver inte lägga ut  4000 kr, man kan men man behöver inte.

Så självklart,  har du  dyra måsten då får du ett  dyrt bröllop,  så enkelt är det.

• Kattpoet

Du kan ju köpa en klänning från Kina så blir det  billigare det med.

• Kattpoet

Pinkgrape, en post saknas, hur mycket lägger ni på tackkort?

Vi fick våra emot att jag lagar mat  två dagar i rad åt en vän, snällt tyckte vi när de är de som betalar för vad jag ska laga med. 

• Kattpoet

Jag glömde säga vi ska ha  en fest nu för våra svenska vänner.

Våran budget för  den är  2000 kr, 60 gäster  ( varför vill min rättstavning ändra  gäster till gösar?),  lokal hyra  500 kr,   mat , efterätt och  dryck  1400 kr  och 100 kr på dekorationer.

Jag ska få hjälp  att göra en drös servett rosor eftersom jag allergisk mot så många olika blomster och servetterna kostade  10 spänn  100 stycken, det blir  50 servett rosor av det och sedan är dukar  och lite annat som ska dit. 

Svar på tråden Hur sjutton klarar ni er under 30 000:-?