Hur sjutton klarar ni er under 30 000:-?
Jag är den enda här som jag har sett med ett 10 000 kr bröllop utan kuvertavgift, hade vi spenderat en krona mer så hade vi inte kunnat flytta ihop, alltså flytten var viktigaste och sedan bröllopet.
Så vi satte oss ner och kollade igenom vad vi behövde, inte kunde vara utan och vad som vore skoj att ha med på ett bröllop och sedan ser man vad man kan få för pengarna man redan satt, visst försvinner en del saker men gift blir man ju endå.
Om nu kläderna är så viktiga och man kan inte tänka sig hyra eller köpa på rea, ja då blir det dyrare. Sedan är ju frågan hur mycket pengar ni har och är vana att röra er med. Är du som mig sjukskriven så finns det inga stora summor, man får ta det lilla man har och har man bara 5 månader på sig så är 10 000 väldigt mycket att samla ihop även om man är två om det hela.
Man får rätta sin begär efter plånboken, annars hamnar till slut på lyxfällan.
Min pappa är modemedveten, men han handlar alltid på rea och på så sätt kommer han över 500 kr skjortor för 25 kr, en 1000 kr kavaj för 200 kr och 1500 kr skor för 800 kr , han alltid gjort så och lyckas hålla sig modern i över 40 år, så man behöver inte lägga ut 4000 kr, man kan men man behöver inte.
Så självklart, har du dyra måsten då får du ett dyrt bröllop, så enkelt är det.