Favors till gästerna? Jag velar..
Pinkgrape skrev 2011-05-14 16:28:14 följande:
Ja, jag har ju sett det i andra trådar dina bilder på dukningen. Jättefint och en väldigt rolig sak att ge gästerna, personligt och kul minne :)Vi har inte råd att betala alla gästers mat, så vi tyckte kuvertavgift som täcker maten + att de absolut inte ens behöver tänka tanken på någon present var bra då.
En favor var mer för min del än för deras, då jag är pysslig av mig och gärna gör något och det behöver ju inte betyda att det kostar mycket pengar.
Nåja, jag borde ha lärt mig vid detta laget att allt som har med pengar, kuvertavgift och liknande är ett stort NO NO på denna sidan.
Är inte favors ett sätt att tacka gästerna för att dom kom?
Gör vad du vill men om jag betalade kuvertavgift och sen fick en liten gåva så skulle jag fundera på om mina pengar har betalat för min present.
Vet alla dina gäster om att det gör dessa favors av har du haft hemma i flera år? Hur ska dom veta det? Visst kör du på dina favors,för att du vill pyssla (finna det inget annat du kan pyssla med?)
Men om dina gäster undrar...var beredd på frågor eller kanske att du ska berätta vitt och brett redan nu för alla dina gäster att du hålle rpå med små favors av sånt du redan har hemma?