prinsessanogrodan skrev 2011-05-14 17:35:56 följande:
Vi har inte kuvertavgift så nej, våra gäster har inte med att göra vad tex blommorna kostade eftersom det inte är deras pengar som är med och bekostar kalaset.
Men om våra gäster frågar så har jag inga problem att berätta att våra blommor(brudbukett,mannens blomma,tärnbukett,blommor till mitt hår och dekorationer till borden) kostar 3500 kr.
När man har kuvertavgoft så är gästerna egna pengar med och bekostar kalset så ja, då har gästerna mer att göra med vilka summorna man lägger på vad. Jag skulle personligen undra varför man har råd att lägga x antal kr på favors men gästerna måste betala sin mat och dryck för att få komma.
Vill du veta mer vad vi spenderar så kan jag redan nu informera dig om att vi kommer lägga ca 60 000 kr på vårt bröllop och det är av våra sparade pengar vi tar och vi tömmer inte våra konton heller.
Men visst kör du på dina favors och om någon frågar om dina favors....ryt du åt dina gäster på samma sätt som du gör här inne så blir det säkert trevligt för alla.
Fast gästerna får ju ta med presenten hem och slipper dessutom betala för all möda som lagts ner på den om man gjort den själv.