• Gwennie

Favors till gästerna? Jag velar..

Jag ignorerar bestämt alla kritiska utspel i den här tråden (kramar till dig, Pinkgrape! :) och berättar istället att mitt matbord (numera min pysselfabrik) är täckt av 80 små pappaskar som jag har vikt, stansat ett litet hjärta i locket och klistrat ett band med texten "homemade" runt. I dem lägger jag vitt silkepapper och en hemgjord chokladpralin med ett grönt marsipanhjärta på. (Matchningsgalna Jag försöker få ALLT att se ut som loggan här bredvid... ;). Älskar att göra praliner (och vika papper) så det kommer att bli ett rent nöje!

Jag blir alltid så himla glad när det finns någon liten godbit eller present när man kommer till sin plats - känns omtänksamt :) När det dessutom är handgjort, känns det lite extra.

Jag tycker absolut att du kan hitta på något till gästerna om du känner att du vill och hinner - eftersom allt annat fixas av stället ni bokat, så är det ju trevligt med något personligt också.

Här finns min lilla prototypask med på bild (jag är så stolt så jag måste visa!):

• Gwennie
    bumbibjörn skrev 2011-05-14 21:16:31 följande:
    Gwennie hur gör du din egen chokladpralin?? Egengjort brukar lättare smälta... Tokfint förresten...
    Tack :)
    Har inte bestämt riktigt vad det ska vara i än... Brukar göra mörk chokladtryffel med t.ex. lite kaffelikör i. Låter det stelna i långpanna och skär upp fyrkanter som jag sedan doppar i tempererad choklad - då smälter de inte så lätt.
  • Gwennie
    Iku skrev 2011-05-14 21:41:19 följande:
    Åh, guuud, vilket snyggt placeringskort! Det hade jag aldrig kommit på att göra! Hur har du gjort för att det ska hålla sig sådär snurrat?
    11juni2011 skrev 2011-05-14 19:59:27 följande:
    Ja visst är dom söta!! Kollade också på dom på olika svenska hemsidor men tyckte också att det var lite dyrt med tanke på att man måste ju fylla dom med något också! Jag kan tänka mig att i grund och botten är dom säkert gjorda på samma ställe ändå, bara priset som skiljer sig 
    Klippt remsor som är 35*2 cm. Vikt de på mitten och sen tagit en rund penna och rullat ändarna hårt runt den mot mitten. De håller sig inrullade rätt bra.
    Hittade instruktioner här:

www.marthastewartweddings.com/article/clever-places-for-place-cards-curled-heart
Svar på tråden Favors till gästerna? Jag velar..