Favors till gästerna? Jag velar..
Tänkte skoj precis denna fråga har jag funderat på o nu kanske jag kan få lite tips! Gissa om jag blev besviken! FY så tråkigt att läsa alla påhopp som inte handla om de som frågades om, blev riktigt ledsen för pinkgrape skull. Vore ju en sak om frågan vore blir de konstigt med kuvertavgift o favvors . Förstår inte hur vissa tänker! Vem tar kuvertavgift för att betala hela sitt bröllop??? Inte tänker man som gäst jaha jag har betalt blommor o lulllull o tänk vilka dyra val brudparet har gjort... Nä kuvertavgift är till för att täcka mat o dryck!! O du som hade sån koll att det var just pinkgrape som hade kuvertavgift borde väl då oxå ha koll på varför! Om jag betalt kuvetavgift hade jag inte reagerat om de fanns en favvors. Nog om detta, blir bara så trött! Nu till själva frågan... Vela lite fram o tillbaka kring favvors eller inte, men har nu bestämt mig. Vi kommer ha favvors. Jag kommer vika små askar som jag dekorerar o sedan använder som bordsplacering då jag kommer skriva gästens namn på asken. Det blir vita askar som jag kommer ställa så de ser lite eldade ut o en gammaldagsstil sedan kommer jag limma på rosa papper som jag skriver gästens namn på o så blir de nån hjärtstickers i silver på. Detta kommer inte kosta så många kronor då de mesta fanns hemma eller va kvar sedan inbjudningskorten! Men det svåra är vad ska man ha i asken! Personligen tycker jag att något ätbart alltid går hem man slipper tänka på det praktiska med var gästen ska göra av gåvan de den blir uppäten. Vi har inte mycket pengar att lägga på det hela. Läste i en annan tråd om hemmagjort godis minthjärtan. Fundera bara om inte risken är stor att de smälter i augusti värmen. Varför inte vika egna askar, påsar eller liknande som går i era färger o blir ett komplimang till dukningen? Man kan säkert fixa såna där söta brudparaskar om man är pysslig, är toksöta! Vad man har i tycker jag är svårare. Om man gillar att baka så kan man göra söta cupcakes eller kakor o ha ett fint band runt.