Favors till gästerna? Jag velar..
Jag velar också lite fram och tillbaka! Jag tycker att favors är jättefint och tycker om att ge bort en liten sak till mina gäster i vanliga fall. Så jag vet faktiskt egentligen inte varför jag velar.
Jag har tänkt att smaksätta svart te med rosenblad och torkade bär, smultron, hallon och blåbär, allt ska jag plocka i sommar (är alltså gratis). Téet har jag fått i present, jag fick egentligen burken, men tét följde med, typ en liter svart ceylon te som jag aldrig kommer hinna dricka upp innan det blir smaklöst. Min syster kommer att baka små lavendelbisocottis där jag plockar lavendel hos mina svärföräldrar (också gratis och ingridienser till biscotti kostar inte många kronor). Sedan har jag köpt små celofanpåsar, 100 stycken för ca 100 kr och två påsar blandade sidenband (restband, kostade 15 kr styck). Till tepåsarna ska jag ha små toppers, som jag gjort av restpapper som jag hade hemma. Runt biscottipåsarna sätter jag sidenband.
Summa sumarum, inte så dyrt, lite tidskrävande, roligt och fint, tanken är att det ska vara en liten frukost till dagen efter där man kan minnas gårdagen.