• awarwen

Favors till gästerna? Jag velar..

Chicita skrev 2011-05-14 20:19:09 följande:
    Eftersom det kom upp så kan jag väl ge en annan syn på saken angående kuvertavgift.

Jag skulle själv inte ha något emot att betala kuvertavgift på ett bröllop.
    Oj vad smidigt liksom. Inget slit och släp med presenter som kanske står och dammar nånstans hemma hos brudparet sen eller hamnar på en loppis eller Tradera...

Om jag då har betalt kuvertavgift och kommer till bröllopet och hittar en liten tvål i en söt ask, eller en liten påse/ korg med godis eller något annat vid min plats så skulle jag inte tänka att "jaha jag kanske hade kunnat betala 15 kronor mindre om dom hade skippat den här saken" utan tänkt "vad trevligt att dom tänker på mig som gäst"...
    Precis min tanke när jag sitter här och läser.
    Om jag hade gått på bröllop och betalt kuvertavgift så hade jag inte reagerat negativt om det hade legat en favour eller liknande vid varje plats. Jag hade bara tänkt, att å vad mysigt, vad trevligt att de har tänkt utanför ramen och lagt ner till extra på oss gäster.
    Jag hade inte per automatik tänkt att näe, det här har jag betalt, vad onödigt. Varför ska man tänka negativt och tjurigt när man går på bröllop? Då är man väl förhoppningsvis på jättebrahumör och vill äta gott och festa och ha kul.

Själv velar jag fram och tillbaka om jag ska ha ngt, men det är mest för att jag inte kommer på ngt att ha.
    =0)
  • awarwen
    Gwennie skrev 2011-05-14 21:00:54 följande:
    Jag ignorerar bestämt alla kritiska utspel i den här tråden (kramar till dig, Pinkgrape! :) och berättar istället att mitt matbord (numera min pysselfabrik) är täckt av 80 små pappaskar som jag har vikt, stansat ett litet hjärta i locket och klistrat ett band med texten "homemade" runt. I dem lägger jag vitt silkepapper och en hemgjord chokladpralin med ett grönt marsipanhjärta på. (Matchningsgalna Jag försöker få ALLT att se ut som loggan här bredvid... ;). Älskar att göra praliner (och vika papper) så det kommer att bli ett rent nöje!

Jag blir alltid så himla glad när det finns någon liten godbit eller present när man kommer till sin plats - känns omtänksamt :) När det dessutom är handgjort, känns det lite extra.

Jag tycker absolut att du kan hitta på något till gästerna om du känner att du vill och hinner - eftersom allt annat fixas av stället ni bokat, så är det ju trevligt med något personligt också.

Här finns min lilla prototypask med på bild (jag är så stolt så jag måste visa!):

Jisses, vad fint! Vad duktig du är!!! En sån ask skulle jag också vilja kunna göra.
    Är det svårt? Har du utgått från en mall eller viker du på frihand?
    Och hemmagjord choklad!!! Mums.... Tungan ute
  • awarwen

Nu har paketet från Panduro anlänt och idag ska jag kila iväg och hämta det.
    I paketet ligger allt jag behöver för att kunna ställa en liten påse på varje plats vid festborden.
    Söta små cellofanpåsar, vackra band och klistermärken som ser ut som två vigselringar.
    Igår satt jag och M2B och provsmakade ut vilket godis vi ska lägga i. Tyckte han var hemskt söt som ville sitta med och prova. =0)
    Det slutade med att vi bestämde att i barnens små påsar lägger vi miniMarabouchokadbitar och Ahlgrens bilar och i de vuxnas och ungdomarnas påsar lägger vi två olika chokladbitar, runda, som är inslagna i blått resp silverfärgat foliepapper. Det kommer att bli jättefint!
    Ikväll blir det pyssel!!! Jippie.... =0)))))

Svar på tråden Favors till gästerna? Jag velar..