Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Pioner - funkar de i brudbuketten?

Jag bor i Skellefteå och ska gifta mig 13 augusti och har pratat med tre florister här och alla sa att jag kunde glömma pioner, det finns inte i augusti. Har man tur kan man få tag på det under juli här uppe, men för att vara säker på att få pioner i buketten ska man gifta sig i juni. Det är tydligen bästa månaden för pioner.

Detta är alltså inget jag själv vet, utan det är vad jag har fått sagt till mig.

Jag hade helst velat ha just pioner eller ranunkler, ja, eller anemoner. Ingen av de tre gick i augusti, så då sket jag i blommorna helt enkelt.

Jag hoppas att du ska kunna få tag på pioner, för det finns grymt snygga buketter med sådana blommor! :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-05-16 09:02:09 följande:
    Pinkgrape, kunde inte ens tänka  dig bulliga astrar?
    Nej, de, liksom dahlior, blir lite för.. spretigt tycker jag. Men jag är ju inte en sådan som är förtjust i blommor alls faktiskt. Jag har hittat min bukett nu och känner mig nöjd med den, trots att den blev utan blommor :)
  • Pinkgrape
    Precious Love skrev 2011-05-16 13:31:46 följande:
    Tack så hemskt mycket för alla svar! Pionerna är verkligen jättavackra och jag måste nog ta reda på redan nu om det är möjligt för mig att ha pioner i buketten. Ska gifta mig i Örebro första veckan i juli nästa sommar, så det känns ju inte sådär jättelovande att de kan finnas... :/
    Jag tror inte att det ska vara något större problem för dig att få pioner i buketten då. Jag håller tummarna för att det ska gå bra :)
Svar på tråden Pioner - funkar de i brudbuketten?