Trodde inte detta skulle drabba mig...
Jag har full förståelse för er alla och känner så väl igen ALLT från min egen släkt. Där är min mamma och mormor dem värsta. Det är så att både jag och min mormor är utbildade sömmerskor och min mamma, moster och morbrors fru är syintresserade. Detta har lett till att vi alla oxå är väldigt intresserade av heminredning men där har vi alla olika stil och smak. Min är väl den som skiljer sig mest från dem andra. Jag har en Orientalisk inredning med mycket inspiration från Indien. Men får ofta höra av mamma och mormor att "så har dem inte i Indien, du saknar den och den färgen för att det ska kunna vara Indiskt" osv
Dem vet inte alls, dem har ju inte ens något intresse för Indien!! Jag vet för jag suger i mig all information jag kan. Jag älskar hela livsstilen dem är på den sidan av jorden. Jag jobbar tillsammans med en kille som härstammar från Pakistan (Pakistan sitter ihop med Indien) och vi brukar prata länge om allt från sätt att leva, mat, religioner, språk och inredning till deras sätt att ha bröllop. Och jag får ju bekräftat från honom om att det är jag som har rätt och inte mamma.
Men i alla fall, vi har gjort som så att det är TOPPHEMLIGT att vi ska gifta oss. Ingen får veta att vi ska gifta oss så vi kan planera i lugn och ro och göra allt precis som vi vill ha det. Just för att vi vet att mina släktingar kommer vilja hjälpa till, i all välmening men vi vet oxå att dem inte kommer lyssna på våra önskemål utan göra som dem anser är det rätta.
Och som Mirjami skrev att hon skulle vilja skriva till alla ska vi faktiskt göra. När vi skickar ut inbjudan kommer vi stoppa med ett infoblad med nån bra formulerd text om att det är vår stora dag och vi har planerat den efter våra önskningar och det kommer finnas vissa regler tex alla tal är förbjudna för det är det tråkigaste vi vet. Och det kommer att stå att andras åsikter får dem hålla för sig själv och vet man med sig att man inte kan följa våra önskningar om reglerna så ser vi helst att dem stannar hemma denna kvällen.
Låter hårt men tyvörr är det ett måste i vårt fall.