• SloveP

Trodde inte detta skulle drabba mig...

Ja det är inte roligt alla gånger med familjen.. Vi gifter oss nästa år och har redan nu ångest för hur vi ska göra med sambons bror och hans fru..Sambon o brodern har gemensamt ärvt en fastighet..För flera år sen..Men min sambo vill bli utköpt för han har inget intresse för hela skiten.. Med all mark o diverse till.
    Men sen började broderns fru att lägga sig i allt och hon skrev en massa skit om min sambo på sin fjolliga blogg(som hon sen låste för allmänheten för att det var ju folk som "tjuvläste"). Hon har ringt och haft psykbryt och skrikit i telefon.. Och hon fick ett psykbryt då de träffades hos svärmor en gång med o tyckte att min sambo bara skulle ge hela sin del av farsarvet till dem! Hon är psykiskt sjuk på riktigt med ätstörningar, armskärningar o lyckopiller i bagaget, men det ger ju inte henne rätten att bete sig som en mupp.
    De kom inte heller när sambon fyllde jämt för brorsan va tvungen att skotta snö!!
    Och nu i jul så ringde han o sa att vi skiter i att ge barnen julklappar i år..
    Jag känner bara att varför ska de vara med på vår stora dag nästa år? Vi umgås ju aldrig med dem i vanliga fall.. Vi vill inte umgås med dem heller, det finns inget att prata om typ..Varken jag eller sambon vill ha dem med, men...Det är ju hans bror ändå. Måste man bjuda dom?

• SloveP

1995 11 17..
    Ja ni gör helt rätt som inte bjuder broderns fru.. Det är ändå lite trist att det ska behöva vara på det här viset, jag menar dom är ju ändå syskon. Och som du skrev att det var "the wify from hell" som styr, så är det i detta fallet med..Tänk att man kan manipulera folk såpass. Sambons bror är som ett nervvrak, han får skäll för allt han inte gör o för allt han gör.
    Ja ja, det är bara deras förlust. Att gå runt o vara bitter jämt o ständigt och vräka ur sig skit o skälla o ställa till väsen för att man mår skit o inte orkar med sig själv är inte bra.
    Jag hoppas ju att det ska bli bra för deras del, men jag tror inte det kommer inträffa den närmsta framtiden så vi bjuder nog inte dem på våran dag, tyvärr..Som sagt det är en dag av kärlek och glädje, med de man tycker om och vill umgås med.

Svar på tråden Trodde inte detta skulle drabba mig...