Inlägg från: tobbicar |Visa alla inlägg
  • tobbicar

bolla med mig :)

Hej,  vill kolla lite vad ni tycker om vårt bröllop, skulle vilja bolla med några som också ska gifta sig el har gifta sig.
    vår vigsel börjar kl 15.00 då åker jag med mina tärnor i limosine till kyrkan. jag har sex tärnor, min sambo har 3 bestmans. min pappa ska föra mig till altaret, med bröllopsmarsen, under vigsel kommer en kompis sjunga av längtan till dig med kajsastina åkerström, du är allt med sonja alden kommer också spelas. ut ska vi gå till änglagård.
    efter vigsel ska vi fotograferas,
    sen är det en mil till byggdegården som vi ska ha festen i.
    Det är inte bestämt än vad vi ska åka i till byggdegården.

väl frame blir det snittar och champange, vi kommer ha röda mattan vid entren, där vi kommer ha lite livemusik, och mingel. till middag blir det buffe = potatissallad, vildsvin, rostbiff och kyckling och en god grönsallad och sen tårta, vi har alltså ingen riktigt förrätt el efterrätt, tycker ni det är snålt? vi kommer ha bullens korv som nattmat.

vi har lila som färgtema eftersom min klänning är plommonlila, mina tärnor ska ha vita klänningar med ljuslila sjal, min sambos bestmen kommer ha ljuslila slipsar och min pappa ska ha plommonlila slips och min sambo ska ha frack med plommonlila fluga,  skulle vilja visa min klänning för att se vad ni tycker men den är inte klar än, 
    vi har köpte smörknivar i trä som vi bränt in namnet på som bordsplasering,

senare på kvällen har vi öppen bar och liveband, vid baren kommer även stå en korg med mini chipspåsar, vi ska också döpa drinkarna i baren.

vi kommer ha ett bord med en gästbok och engångskamera ståendes någonstans så gästerna kan skriva en hälsning och fota sig själva. 
    sen kommer vi ha lite annat småpyssel.

på tjejtoaletten ska vi ha röda gardiner och en korg med tjejsaker, och på männens toalett ska vi ha blåa gardiner med en korg med killsaker. på tjejtoalettdörren kommer ett kort på mig när jag är liten och sitter på toaletten sitta som symboliserar tjejtoalett och lika så på männens toalettdörr.

vi har bestämt att vi ska sova på hotell dagen efter istället så vi kan njuta av rummet hela dagen.

ja hoppas ni tycker vårt bröllop blir bra, jag har fått massor av tips från bröllopstorget.

• Svar på tråden bolla med mig :)
  • tobbicar

Tack så mycket, ni tycker inte det är snålt och tråkigt med snittar som förrätt och tårtan som efterrätt?

Svar på tråden bolla med mig :)