• Anonym

Ansiktsbehåring

Hur gör ni med håret i ansiktet, om ni har något. Jag har liite hår på överläppen men jag vet inte om jag ska ta bort det? Har aldrig gjort det förut så jag vet inte vad som händer med det då det växer ut igen? Någon som har något tips?! Vill ju inte se ut som en man påbröllopet;) Nej men det är inte så mycket så att jag skulle ha stört mig på det förut inte. Men nu när jag tittar i spegeln så är det allt jag ser när jag focuserar på det...

• Svar på tråden Ansiktsbehåring
  • Anonym

Jag har turen att ha väldigt ljust kroppshår, men däremot ganska rikligt och på vissa ställen långt och nästan lite lockigt! Håret på armarna ligger t.ex. inte ner som normalt armhår utan står rätt ut, och LÅNGT ut! Funderar på att vaxa armara faktiskt, redan nu inför sommaren.

Ögonbrynen, ja ögonfransarna är i stort sett ihopväxta med hårfästet, men det är små ljusa fjun som bara syns i visst ljus. Noppar de mest synliga med pincett, men det tar en jäkla tid!

Likaså brukar jag noppa "mustaschen" med pincett, det är mest precis i ytterändarna av överläppen som det kan bli lite längre och grövre tussar. MEN! När jag har plockat håren där händer det ganska ofta att det blir röda prickar efteråt! Jag har försökt vara noga med att tvätta med tvål innan och efter osv, men kanske behöver man nåt bättre att stryka på. Så om du ska göra det, testa först i god tid innan bröllopet, och gör det inte precis samma dag, då riskerar du att se riktigt konstig ut!

• Anonym

Okej, tack för svaret! Tror att jag drar bort lite. Ögonbrynen ska jag fråga om min vän kan plocka bort. Är inte bra på att göra det själv. Brukar inte göra det så ofta...

• Anonym

Min kompis är utbildad kosmetolog och estenom(?) så hon borde nog kunna;)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-17 09:24:40 följande:
    Jag har turen att ha väldigt ljust kroppshår, men däremot ganska rikligt och på vissa ställen långt och nästan lite lockigt! Håret på armarna ligger t.ex. inte ner som normalt armhår utan står rätt ut, och LÅNGT ut! Funderar på att vaxa armara faktiskt, redan nu inför sommaren.

Ögonbrynen, ja ögonfransarna är i stort sett ihopväxta med hårfästet, men det är små ljusa fjun som bara syns i visst ljus. Noppar de mest synliga med pincett, men det tar en jäkla tid!

Likaså brukar jag noppa "mustaschen" med pincett, det är mest precis i ytterändarna av överläppen som det kan bli lite längre och grövre tussar. MEN! När jag har plockat håren där händer det ganska ofta att det blir röda prickar efteråt! Jag har försökt vara noga med att tvätta med tvål innan och efter osv, men kanske behöver man nåt bättre att stryka på. Så om du ska göra det, testa först i god tid innan bröllopet, och gör det inte precis samma dag, då riskerar du att se riktigt konstig ut!
    Oj, noppa på överläppen?? 
    NEJ gör inte det!
    Ja alla gör ju som de vill, men då växer det ju ännu mer, iaf på mig... 
    Jag brukar bleka med en creme som heter Andrea (köps på parfym-affärer).
    Lycka till! 
  • Anonym

Jag tror att jag struntar i att göra någonting åt överläppen och brynen tar jag bara lite av, som jag brukar. Ögonbrynen är inget jag hänger upp mig på. Brukar inte focusera så mycket på dem så jag gör det inte nu heller. Och överläppen så syns håret inte på om man inte riktigt tittar efter, och vem gör det?! Jag har märkt att en av mina väninnor har hår på överläppen och jag tror nog att alla har åtminstone lite och jag har inte märkt det på någon så det får vara:)

Svar på tråden Ansiktsbehåring