Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

Hur och när betalar ni alla inblandade??

Vi gifter oss om mindre än tre veckor och snart är det dags att betala alla.

Dessa har jag koll på:
    - Frissan: Drar kortet på plats.
    - Floristen: Drar kortet på plats
    - Restaurangen: 50% i förskott, resten mot slutfaktura.

Dessa undrar jag över:
    - Fotografen: Har fått 50% i förskott, när ska hon ha resten? Dagen efter bröllopet? När vi sett bilderna?
    - Trubaduren: Vi har ett skrivet avtal, men när ska han ha pengarna? Dagen innan festen, kontant PÅ festen, eller dagen efter?
    - Veteranbilsägaren: Vi har betalt 400 kr i bokningsavgift, ska han få resten kontant när vi ses?
    - Solisten: En bekant till mig som gett mig ett vänskapspris. Då är det kanske god ton att betala henne några dagar innan?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur och när betalar ni alla inblandade??
  • MrsT2011
    Syrinx skrev 2011-05-17 18:13:15 följande:
    Jag tänker rent spontant att man väl betalar för en UTFÖRD tjänst, såvida inte någon typ av förskottsbetalning är avtalad? Säg att OM solisten/veteranbildsägaren/vem det nu än må vara skulle bli sjuk - då har man ju redan betalat? När jag spelar nånstans får jag alltid betalt efteråt. 

Vad gäller fotografen så håller jag med Shakynose - betala när ni sett bilderna och tycker att det överensstämmer med vad ni kommit överens om. Kräva tillbaka redan betalade pengar är nog väldigt svårt, om ni nu mot förmodan skulle bli missnöjda. Fotografen har ju dessutom redan fått förskott! 
    Tack, jag hoppades att någon sångerska/fotograf eller annan "leverantör" skulle svara.

Så om de själva inte säger något om betalning kan vi låtsas som ingenting och helt enkelt betala in överenskommen summa efter bröllopet? Fotografen bör ju som sagt kunna vänta tills hon lämnar över vår DVD, med tanke på att hon redan fått halva summan.
  • MrsT2011

Helst vill jag ge snubben med bilen och trubaduren kontanter i handen, men att knalla runt med så mycket kontanter under dagen, jag vet inte...

• MrsT2011
    nobbelov1 skrev 2011-05-18 08:56:22 följande:
    Frissan - samma dag
    Blommor - samma dag
    Solister - samma dag
    Musiker - samma dag
    Restaurang/lokal - dagen efter
    Tårtan - 1-2 dagar innan
    Chaufför - samma dag
    Fotograf - vid leverans av bilderna
    Men har ni då med er kontanter till solister, musiker och chaufför? Det är väl bara frissan och floristen som tar betalkort?
Svar på tråden Hur och när betalar ni alla inblandade??