Liveband/Coverband eller DJ ?
Ni får gärna skriva vad ni själva tycker, vad man kanske ska tänka på m.m
Jag vill gärna ha ett Liveband men min sambo vill ha DJ....
Tips & råd mottager jag gärna.
Ni får gärna skriva vad ni själva tycker, vad man kanske ska tänka på m.m
Jag vill gärna ha ett Liveband men min sambo vill ha DJ....
Tips & råd mottager jag gärna.
Liveband absolut! Finns ingenting som slår levande musik, och om man vill ha musik även när bandet tar paus kan man ha en spotifylista som går igång. Tror att det lättare blir feststämning med ett riktigt band och att fler tycker det är roligt att dansa till. Det är iallafall min erfarenhet från bröllop och fester - när det är levande musik är det klart fler folk på dansgolvet!
Doctor Deo & his Soullotions spelar gamla och nya soulkjlassiker med "riktig" blåssektion. Titta in på www.doctordeo.com . Band kostar alltid lite extra men de flesta säger i efterhand att det är det värt.
Ett vilt förslag för att få både levande musik (som är oslagbart på sitt sätt) och dj (med det "rätta" låtarna) kan vara att låta en trubadur stå för musiken vid ankomstminglet, under maten och även kanske t.o.m. efter maten köra ett litet set med uppvärmningslåtar som har fotstampspotential för att sedan låta dj:n ta över med valsen, strydansen och till sist partyöset? Best of both worlds...
Vi kommer ha både och, men bandet blir musikaliska släktingar och vänner så det kommer inte att kosta oss något. DJ blir nog en kille som festlokalen rekomenderade. Jag hade först tänkt att det inte behövs, räcker med en spellista på datorn, men sambon övertygade mig om att en bra DJ kan variera låtarna efter vad festen behöver.
Liveband blir det för oss + musikaliska släktingar + cd-spelare / dator senare på kvällen när bandet åker hem
Tack för alla förslag
Jag ska klura & filura lite till !
*Ryser* Det var inte lite falsksång på matsnybergs.se :P