Era mäns vigselringar?
Hur breda är era mäns vigselringar? Har ni försökt att "matcha", att ha lika breda eller hur tänker ni? Måste ringarna matcha?
Hur breda är era mäns vigselringar? Har ni försökt att "matcha", att ha lika breda eller hur tänker ni? Måste ringarna matcha?
Min sambos förlovningsring är 6 mm bred, vitguld och han har nu valt ut en något smalare vigselring där hälften är vitguld och andra halvan rött guld. Låter konstigt när man beskriver den men tillsammans passar de väldigt bra ihop.
Mina ringar är båda av vitt guld, dock kommer vigselringen vara något bredare är förlovningsringen som är 3 mm. Alltså kan man väl säga att vi kanske inte matchar varandra Det viktigaste måste väl ändå vara att var och en har ringar man verkligen trivs med eftersom man förhoppningsvis kommer bära dem genom livet
Min Bm ska ha sin förlovningsring, och bara gravera in ett nytt datum i det till bröllopet. Han tycker inte det är fint med män som har två ringar och jag håller med honom. Men det är ju en smaksak så om männen era vill ha två så är det ju det man ska gå på.
Min blivande vill inte ha två ringar så han är nöjd med den han har
Våra ringar är lika breda allihop. Förlovningsringarna är exakt likadana och vigselringarna blir likadana med skillnaden att jag har ett hjärta av diamanter på min.
Min sambo är nörjd med sin förlovningsring så den är inlämnad fär putsning och ny gravyr, det är en 7mm bred guldring
Min förlovnngsring är 4 mm men annars lika dan som hans, ser ut som lille bror till hans ring och min vigselring är oxå 4mm med lite diamanter ovanpå=)
Våra är helt olika :)
Jag ska ha en slät bred och en smal diamantring.
Sambon ska ha en med lite mönster i.
Vi valde precis det vi kände att vi ville ha, och de matchar inte ett dugg!
Min blivande man ville bara ha en ring, så han satsade på en 6 mm förlovningsring medan min är 4. Men nästa helg slår jag honom för då kommer jag ha 2 st 4-millimetersringar på fingret! =)
Vi har exakt likadana förlovningsringar, 5 mm breda vitguldsringar. Till bröllopet kommer han bara gravera in ett datum till i ringen för han vill inte ha en till ring. Jag får se om jag hittar en bra ring som passar till, är lite orolig över att det ska bli för trångt på mina korta korvfingrar, i så fall får jag ändra på förlovningsringen men någorlunda kommer vi nog matcha ändå :) Huvudsaken för mig är faktiskt den invändiga gravyren och naturligtvis meningen med ringarna...
Våra förlovningsringar är lika breda,6 mm, och är i samma metall, titan.
Däremot så är ringarna olika i övrigt, jag har blank yta medan m2b har en grövre och mer grå yta och jag har 12 diamanter medan han har ett spår av guld som löper runt hela ringen. Så förlovningsringarna är nog mer olika än de är lika
Min vigselring är en halvallians med 12 diamanter medan m2b vill inte ha någon vigselring utan vill bara ha förlovningsringen.
Vi har exakt likadana förlovningsringar, 5 mm breda vitguldsringar. Till bröllopet kommer han bara gravera in ett datum till i ringen för han vill inte ha en till ring. Jag får se om jag hittar en bra ring som passar till, är lite orolig över att det ska bli för trångt på mina korta korvfingrar, i så fall får jag ändra på förlovningsringen men någorlunda kommer vi nog matcha ändå :) Huvudsaken för mig är faktiskt den invändiga gravyren och naturligtvis meningen med ringarna...
min blivande kommer ha en ring (vigselring). den är i titan, matterad yta och 5 (eller 6?) mm bred.
min ring är blank, i silver, 5 mm bred och med en rad stenar i.
Min blivande man har ingen förlovningsring och kommer inte att ha någon vigselring. Lättmatchat!
Vi kommer inte att matcha alls! Jag väljer det jag tycker om och trivs i, vilket kommer att bli en alliansring med 7 diamanter och en 4-4,5 mm med slät förlovningsring. I guld.
Sambon kommer att ha två 5 mm breda ringar, förlovningsringen borstad och vigselringen blank. I titan.
Varken material, färg eller bredd kommer att matcha. Möjligtvis kupningen på min förlovningsring och hans ringar. :)
Min fästman har en förlovningsring som är 7mm i silver och guld. Min förlovningsring är 3mm, också silver och guld med en stor vit topas. Vigselringen är en enkel rak silverring, också 3mm. Han kommer bara att ha sin förlovningsring. De matchar i stil och material, bådas är ganska raka, men de är gjorda av två olika smeder och alltså inte helt likadana. Vi fick båda som vi ville, samtidigt som de hör ihop.
Min fästmans är 8 eller nio så ganska bred. Vi har inte matchat våra. Hans är en blandning av 9 karat vitgul och 18 karat vitguld. Så det är två smala kanter på den i ljusare nyans. Han har gjort ringen i en fyrkantig form. Tror det kallas T-shape. Jättefin är den!
Jag menade alltså att min fästmans är 8 eller 9 mm bred. Skriver som en kratta