Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

Era mäns vigselringar?

Våra förlovningsringar är lika breda,6 mm, och är i samma metall, titan.
    Däremot så är ringarna olika i övrigt, jag har blank yta medan m2b har en grövre och mer grå yta och jag har 12 diamanter medan han har ett spår av guld som löper runt hela ringen. Så förlovningsringarna är nog mer olika än de är lika
    Min vigselring är en halvallians med 12 diamanter medan m2b vill inte ha någon vigselring utan vill bara ha förlovningsringen.

• prinsessanogrodan
    sofi 88 skrev 2011-05-20 17:54:33 följande:

Vi har exakt likadana förlovningsringar, 5 mm breda vitguldsringar. Till bröllopet kommer han bara gravera in ett datum till i ringen för han vill inte ha en till ring. Jag får se om jag hittar en bra ring som passar till, är lite orolig över att det ska bli för trångt på mina korta korvfingrar, i så fall får jag ändra på förlovningsringen men någorlunda kommer vi nog matcha ändå :) Huvudsaken för mig är faktiskt den invändiga gravyren och naturligtvis meningen med ringarna...

Jag har också korta korvfingrar men jag har 6 mm förlovningsring och 3 mm vigselring och det fungerar alldeles utmärkt. Jag tycker att det är fint med "mycket ring" på fingret medan andra kanske tycker att det är för mycket. Smaken är olika, som tur är
    Lycka till med valet av vigselring!
Svar på tråden Era mäns vigselringar?