Gör vi fel som inte bjuder ALLA, är vi orättvisa med våra inbjudningar, ska vi göra som vi vill??
Vi vill ha ett litet bröllop, med bara närmsta familjen. Det är första frågan, Vi anser föräldrar och syskon som närmsta familj och ev far/morföräldrar om dom lever.. Är det rätt? eller ska man räkna in mostrar fastrar kusiner osv i närmsta? Även om man inte umgås med dom regelbundet?
Är vi orättvisa om vi bara bjuder dom närmsta ( som vi anser) även om det blir väääldigt ojänt fördelat mellan våra släkter? Min sida : Mamma, hennes man, min pappa, och ev farmor. Min blivande har två syskon ,med sammanlagt 7 syskon barn, varav två av syskon barnen har respektive, hans mamma och pappa och mormor. En hel del på hans sida alltså och tre på min... Oss gör det inget och det är så vi vill ha det, men det verkar som om andra har åsikter om det. Vad tycker ni?? gör vi fel eller ?? O mman nu kan göra det.. Vi träffar hans familj ofta och har en nära relation med alla, inklusive syskon barnen...
Men ska vi bjuda även mina fastrar, kusiner osv bara för att få det "rättvist"??