• Marylin

    Gör vi fel som inte bjuder ALLA, är vi orättvisa med våra inbjudningar, ska vi göra som vi vill??

    Vi vill ha ett litet bröllop, med bara närmsta familjen. Det är första frågan, Vi anser föräldrar och syskon som närmsta familj och ev far/morföräldrar om dom lever.. Är det rätt? eller ska man räkna in mostrar fastrar kusiner osv i närmsta? Även om man inte umgås med dom regelbundet?

    Är vi orättvisa om vi bara bjuder dom närmsta ( som vi anser) även om det blir väääldigt ojänt fördelat mellan våra släkter? Min sida : Mamma, hennes man, min pappa, och ev farmor. Min blivande har två syskon ,med sammanlagt 7 syskon barn, varav två av syskon barnen har respektive, hans mamma och pappa och mormor. En hel del på hans sida alltså och tre på min... Oss gör det inget och det är så vi vill ha det, men det verkar som om andra har åsikter om det. Vad tycker ni?? gör vi fel eller ?? O mman nu kan göra det.. Vi träffar hans familj ofta och har en nära relation med alla, inklusive syskon barnen...

    Men ska vi bjuda även mina fastrar, kusiner osv bara för att få det  "rättvist"??

  • Svar på tråden Gör vi fel som inte bjuder ALLA, är vi orättvisa med våra inbjudningar, ska vi göra som vi vill??
  • Marylin

    eller skulle vi bara bjudit våra föräldrar och "struntat" i hans syskon??

  • Marylin
    Kattpoet skrev 2011-05-19 19:15:16 följande:
    Det handlar inte om vem som har mest eller inte, det handlar om vad ni vill.   Mitt bröllop hade vi 2 från min sida och 13 från hans.
    Nej det tycker inte jag heller! Man vill ju ha dom som står en närmast där, och inte utesluta några ( hans syskon tex) st bara för att det blir ojämn fördelning....
  • Marylin
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-05-19 19:17:39 följande:
    Ni gör som ni vill. Jag har bara bjudit dem 2 kusiner som jag umgås med och utöver mina föräldrar och syskon så är det 2 mostrar + deras män. Min M2B har gjort likadant men han har nog bjudit 4 släktingar mer än mig.
    Sen är det massa nära och fina vänner. Vi blir 70 pers. Hur många kommer ni ha på ert bröllop? det finns inget ologiskt i det du skriver. Jag har kusiner i Sthlm (där jag också bor) som jag inte träffat på 8 år, varför ska jag bjuda dem när vi knappt känner varann? Har massa släkt utomlands och jag bjöd några men dem kunde inte komma. Bjud dem ni vill ha runtom er på er stora dag, finns inga måsten. :) 
    Det blir väl ca 22 personer med mej, maken och vår dotter. så litet som möjligt, men han har som sagt ganska många på sin sida som närmaste släkt. ett syskon med man och fem barn ( två som har respektive utav de 5 barnen) ett syskon till med 2 barn och fru, mamma, pappa och mormor. och så mina då, mamma + hennes man, min pappa och ev farmor. Prästen är medbjuden efteråt åxå :)
Svar på tråden Gör vi fel som inte bjuder ALLA, är vi orättvisa med våra inbjudningar, ska vi göra som vi vill??