• AR090704

Vilken vigselring i titan?

Jag har problem - kan inte välja vilken vigselring jag ska ha! I-lands problem I know, men så är det.

Jag har en ring från Titanringar.com av modellen Straight around white inlay som förlovningsring (se bild, min är det med stenar som ligger överst). www.titanringar-web-butik.com/product.html/straight-around-white-inlay

5 mm bred, titan med silverrand och tre briljanter (0.01 c) och text på sidan (datumet vi träffades).

Frågan är nu vilken ring som kan tänkas passa till? Jag vill gärna ha någon med briljanter i  - tycker om när det glittrar :)

Alternativ 1) Very White (tredje bilden från vänster) www.titanringar-web-butik.com/product.html/very-white med antingen 9 eller 12 stenar

Alternativ 2) Close togheter (fjärde bilden från vänster) www.titanringar-web-butik.com/product.html/close-together  fast ev med fler stenar.

Alternativ 3) Något helt annat! :)

Vet inte riktigt hur jag ska matcha mot den ring jag har nu då det både är ett streck och stenar på den. Jag har tänkt ha den nya ringen innanför förlovningsringen så att man ser texten på förlovningsringen, alternativt att jag vänder på förlovningsringen och har vigselringen ytterst (så att texten på sidan blir in mot handen)

Ni som har titanringar kan väl ge exempel på hur ni har valt?!
  • Svar på tråden Vilken vigselring i titan?
  • Pinkgrape

Jag har inte titanring, så har inga tips alls tyvärr. Tänkte bara säga att jag tycker din förlovningsring är jättefin och att jag personligen tycker att alternativ nr.1 skulle vara jättefin till :) Jag hoppas att du ska hitta en som du gillar :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • prinsessanogrodan

Alternativ 1 är finast till din ring. Men å andra sidan har jag själv Close Together...precis den som du tänkte på och den är så fin
    Jag tror att alternativ 1är finast till din ring, den matchar i stil och även med att mellanrummet mellan stenarna är lika långt som i förlovningsringen.Cool

• AR090704

Tack tjejer!  Det är i de tankarna jag också tänker ang alternativ 1 - att det matchar med stenarnas placering. Får klura lite till :)

Om jag dock väljer alternativ 1 är frågan om jag ska ta 0.02 c som på bilden (tycker det passar bra i storlek i den 3 mm ring som de sitter i) eller om jag ska matcha de stenar som jag redan har - de är dock bara 0.01 c.
    Känns som att det kan se lite lite ut med 0.01 i en 3 mm ring och 3 mm är det smalaste som finns att välja. Eller ser det knasigt ut om jag har olika storlekar på stenarna?? Och egentligen - hur som skillnad är det på 0.01 och 0.02 c ?? Är det markant så att det syns eller inte liksom?

• prinsessanogrodan
    AR090704 skrev 2011-05-21 18:47:29 följande:
    Tack tjejer!  Det är i de tankarna jag också tänker ang alternativ 1 - att det matchar med stenarnas placering. Får klura lite till :)

Om jag dock väljer alternativ 1 är frågan om jag ska ta 0.02 c som på bilden (tycker det passar bra i storlek i den 3 mm ring som de sitter i) eller om jag ska matcha de stenar som jag redan har - de är dock bara 0.01 c.
    Känns som att det kan se lite lite ut med 0.01 i en 3 mm ring och 3 mm är det smalaste som finns att välja. Eller ser det knasigt ut om jag har olika storlekar på stenarna?? Och egentligen - hur som skillnad är det på 0.01 och 0.02 c ?? Är det markant så att det syns eller inte liksom?
    Hmmm klurigt det där med storleken på diamanterna....
    När jag skrev till titanringar.com och frågade just om storleken så tyckte dom att jag skulle matcha storleken på diamanterna i vigselringen med storleken på diamanterna i förlovningsringen eller att man skulle ta diamanter som var flera storlekar större så att det blir tydligt att det är olika storlekar för annars (om du tex skulle ta diamanter på 0,02 carat) så kunde det se lite märkligt ut och att intrycket skulle bli skevt eller att det skulle se ut som att guldsmeden slarvat Obestämd
  • AR090704
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-21 19:06:40 följande:
    Hmmm klurigt det där med storleken på diamanterna....
    När jag skrev till titanringar.com och frågade just om storleken så tyckte dom att jag skulle matcha storleken på diamanterna i vigselringen med storleken på diamanterna i förlovningsringen eller att man skulle ta diamanter som var flera storlekar större så att det blir tydligt att det är olika storlekar för annars (om du tex skulle ta diamanter på 0,02 carat) så kunde det se lite märkligt ut och att intrycket skulle bli skevt eller att det skulle se ut som att guldsmeden slarvat Obestämd
    Ja det har jag ju också hört nu när du säger det. Får klura vidare! Hur ser dina ut?
  • Gwennie

Eftersom din ring har stenar i samma stil som Very White, skulle jag nog ta en ring med fadenfattning som nr 2.

• AR090704
    2011bröllop skrev 2011-05-21 20:20:24 följande:
    Tycker nr 2 !!
    Nyfiken - varför tycker du nummer två?:) En motivering tack ;)
  • AR090704
    Gwennie skrev 2011-05-21 19:45:11 följande:
    Eftersom din ring har stenar i samma stil som Very White, skulle jag nog ta en ring med fadenfattning som nr 2.
    Fadenfattning? :)
  • MagicBride

De här förlovningsringarna valde vi (min till vänster då ju)
    Hade jättejobb med att hitta något som kändes bra till och valde till slut en lite smalare enkel guldring och det blev kanonfint! Lyfte verkligen fram förlovningsringen :) Var länge ute efter extra bling jag också men är nöjd med mitt val :) Har tyvärr ingen bra bild på det än Obestämd

• Amejuli

Alternativ 1 tycker jag skulle vara jättefint till den ring du redan har. Lycka till med ditt val!

• prinsessanogrodan
    AR090704 skrev 2011-05-21 19:26:39 följande:
    Ja det har jag ju också hört nu när du säger det. Får klura vidare! Hur ser dina ut?
    Min förlovningsring är Always Together 6 mm blank yta,svagt kupad med 12 diamanter 0,02 carat (som bild nr 2 från vänster, fast svagt kupad som bild nr 1 och jag tycker att diamanterna syns dåligt på den bilden, jag tycker diamanterna egentlgien ser ut mer som på bild nr 4) : www.titanringar-web-butik.com/product.html/always-together

Min vigselring är Close Together, 3 mm blank yta,svagt kupad, 12 st 0,02 diamanter 8 som bild nr 4 från vänster fast svagt kupad och med blank yta och 12 st diamanter) : www.titanringar-web-butik.com/product.html/close-together
  • AR090704
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-22 11:38:10 följande:
    Min förlovningsring är Always Together 6 mm blank yta,svagt kupad med 12 diamanter 0,02 carat (som bild nr 2 från vänster, fast svagt kupad som bild nr 1 och jag tycker att diamanterna syns dåligt på den bilden, jag tycker diamanterna egentlgien ser ut mer som på bild nr 4) : www.titanringar-web-butik.com/product.html/al...

Min vigselring är Close Together, 3 mm blank yta,svagt kupad, 12 st 0,02 diamanter 8 som bild nr 4 från vänster fast svagt kupad och med blank yta och 12 st diamanter) : www.titanringar-web-butik.com/product.html/cl...
    Måste ju vara supersnyggt :) Älskar always togheter! Vet inte om den fanns när vi förlovade oss... är hur som helst en av mina favoriter förutom den jag har nu ;) Men det lutar åt mitt alternativ nr 1. Frågan är bara hur jag ska göra med stenarna. Om jag ska köra på 0.01 som är samma som på f-ringen eller om jag ska ta 0.02 o hoppas att det blir bra eller om jag ska gå upp en strl till 0.03.
    Funderade även ett tag på om jag skulle lägga stenar på sidan som på denna www.titanringar-web-butik.com/product.html/2-the-side men jag vet inte om det känns lite väl mycket/lyxigt.

Ett alternativ har även varit att endast ha en 3 mm 2 the side, så att den är "tom" (utan stenar) på ovansidan och att det endast är stenar på kanten runt om. Men jag vet inte om jag tycker att det känns tråkigt... Då syns dom ju knappt :P
  • prinsessanogrodan
    AR090704 skrev 2011-05-22 11:55:55 följande:
    Måste ju vara supersnyggt :) Älskar always togheter! Vet inte om den fanns när vi förlovade oss... är hur som helst en av mina favoriter förutom den jag har nu ;) Men det lutar åt mitt alternativ nr 1. Frågan är bara hur jag ska göra med stenarna. Om jag ska köra på 0.01 som är samma som på f-ringen eller om jag ska ta 0.02 o hoppas att det blir bra eller om jag ska gå upp en strl till 0.03.
    Funderade även ett tag på om jag skulle lägga stenar på sidan som på denna www.titanringar-web-butik.com/product.html/2-... men jag vet inte om det känns lite väl mycket/lyxigt.

Ett alternativ har även varit att endast ha en 3 mm 2 the side, så att den är "tom" (utan stenar) på ovansidan och att det endast är stenar på kanten runt om. Men jag vet inte om jag tycker att det känns tråkigt... Då syns dom ju knappt :P
    Jag tycker att du ska ta alternativ nr 1 och diamanter på sidan som 2 the side...jag tror att det väldigt snyggt!
    Inte alls för mycket om du tar diamanter på 0,01 carat, snarare det där lilla extra som gör ringen supersnygg!
  • AR090704
    prinsessanogrodan skrev 2011-05-22 12:01:42 följande:
    Jag tycker att du ska ta alternativ nr 1 och diamanter på sidan som 2 the side...jag tror att det väldigt snyggt!
    Inte alls för mycket om du tar diamanter på 0,01 carat, snarare det där lilla extra som gör ringen supersnygg!
    Får klura på det, blir säkert grym snyggt :)

Nu är bara frågan vilken karatstorlek jag ska ha uppe på - 0.01 som matchar de på f-ringen eller 0.02 som på bilden ser snyggt ut.... suck. Önskar att det fanns ett 3D verktyg så att man kunde bygga ihop kombinationer på låtsas o se hur det ser ut.
Svar på tråden Vilken vigselring i titan?