AR090704 skrev 2011-05-21 18:47:29 följande:
Tack tjejer! Det är i de tankarna jag också tänker ang alternativ 1 - att det matchar med stenarnas placering. Får klura lite till :)
Om jag dock väljer alternativ 1 är frågan om jag ska ta 0.02 c som på bilden (tycker det passar bra i storlek i den 3 mm ring som de sitter i) eller om jag ska matcha de stenar som jag redan har - de är dock bara 0.01 c.
Känns som att det kan se lite lite ut med 0.01 i en 3 mm ring och 3 mm är det smalaste som finns att välja. Eller ser det knasigt ut om jag har olika storlekar på stenarna?? Och egentligen - hur som skillnad är det på 0.01 och 0.02 c ?? Är det markant så att det syns eller inte liksom?
Hmmm klurigt det där med storleken på diamanterna....
När jag skrev till
titanringar.com och frågade just om storleken så tyckte dom att jag skulle matcha storleken på diamanterna i vigselringen med storleken på diamanterna i förlovningsringen eller att man skulle ta diamanter som var flera storlekar större så att det blir tydligt att det är olika storlekar för annars (om du tex skulle ta diamanter på 0,02 carat) så kunde det se lite märkligt ut och att intrycket skulle bli skevt eller att det skulle se ut som att guldsmeden slarvat