• ninen

Bra mineral foundation?

Hej hej! Just varit och provsminkat mig inför bröllopet och insåg att man blir så himla mkt snyggare med en foundation så jag skulle vilja införskaffa en sådan. Vill dock gärna ha ngn som det är mineralbaserad och flytande och som inte är heltäckande då jag inte har använt det förut.
    Är det ngn här som har provat ngn sån som ni kan rekommendera? Tack. 

• Svar på tråden Bra mineral foundation?
  • Hvidbrud

Vichy har en jättebra! Både för torr hud och normal. Tycker att den är super! Fins på Apoteket.

• Glamourama

Om du kan tänka dig icke flytande, så är id den bästa! Har provat det mesta och har superkänslig hy. Känns inte att man har den på sig! Använder inte foundation eller mkt smink varje dag, men ibland så vill man ju piffa sig.
    Kan varmt rekomendera. Lätt att lägga på.

• Pinkgrape
    Hvidbrud skrev 2011-05-21 20:33:52 följande:
    Vichy har en jättebra! Både för torr hud och normal. Tycker att den är super! Fins på Apoteket.
    Den gillar jag också, superbra tycker jag :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Kattpoet

Sörö, priset är ju himmelriket

• Sörön10
    Kattpoet skrev 2011-05-21 22:48:23 följande:
    Sörö, priset är ju himmelriket
    jajemen! =) fick ett brunt paket i brevlådan igår! DEnna gång var den en massa läppstift, läppglans och en bronzer! Vet inte hur många bruna paket jag fått hem men det kan aldrig bli för mycket! ;)
  • ninen

Tack för tipsen. Vill ha en flytande då jag provat löst och då lyckas ha ut det mesta...(klumpig som man är)Skrattande.
    Vill ha en som jag vet inte är testad på djur, mga av de stora märkena är ju testade eller använder produkter som i ett tidigare led blivit testade på djur. Har för mig att Vichy var en av dom...Rynkar på näsan men jag kan ju ha fel. Bevisa mig fel så blir jag bara glad!!Skrattande

• Kattpoet

Det väldigt svårt att hitta något idag som aldrig har varit i  djurtester, det är  jättesvårt  och det finns även en mörkare sida till vad vi vet idag  funkar på människor. 

• sofi 88

Det där med att inte vilja ha puder för att du tappar ut allt är annars enkelt åtgärdat. Id kör jag och det är kanon. Vårdar huden när man använder det. När man öppnar burken så är det en lapp över hålen och tricket är att göra två eller tre hål med nål i lappen istället för att dra bort hela. Då kommer det ut betydligt mindre och är lättare att dosera. Är man ovan vid smink tycker jag puder är enklast eftersom det är väldigt lätt att få jämnt och du väljer själv hur täckande du vill ha den.

Svar på tråden Bra mineral foundation?