• ninen

Bra mineral foundation?

Hej hej! Just varit och provsminkat mig inför bröllopet och insåg att man blir så himla mkt snyggare med en foundation så jag skulle vilja införskaffa en sådan. Vill dock gärna ha ngn som det är mineralbaserad och flytande och som inte är heltäckande då jag inte har använt det förut.
    Är det ngn här som har provat ngn sån som ni kan rekommendera? Tack. 

• Svar på tråden Bra mineral foundation?
  • Pinkgrape

Jag kan ju faktiskt tipsa om den jag använder, vilket är denna www.thebodyshop.se/web/makeup/underlag/Nature%27s_Minerals_Foundation_SPF_25___01_-113.aspx Tycker den är toppen och bli inte skrämd av att den inte är flytande hehe

Annars kan jag tipsa om denna, som är helt fantastisk och flytande, dock inte mineral, www.thebodyshop.se/web/makeup/underlag/Oil_Free_Balancing_Foundation_SPF_15-321.aspx

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Emsie

Id innehåller vismuth som gör att det kan klia och svida lite (vilket det gjort för mig men tog rätt lång tid innan jag kom på att det var den, jag trodde det var min rengöring eller ansiktskräm). Nu använder jag lily lolo (inte är flytande iofs) men en bra billig mineralfoundation.

• MiaAnd

Joe Blasco är den bästa jag haft. Finns bara i Stockholm dock, men tror det går att beställa på nätet. 

• Sofia786

Jag använder endast ID Bare Minerals - vet att priserna skiljer ngt otroligt mellan Sverige och tex Storbrittanien där jag bor...många i Sverige verkar tycka ID är dyrt! Här i England är det rätt billigt. Hur som helst det är hur bra som helst, I am never going back!

• sofi 88
    Sofia786 skrev 2011-05-22 20:25:20 följande:
    Jag använder endast ID Bare Minerals - vet att priserna skiljer ngt otroligt mellan Sverige och tex Storbrittanien där jag bor...många i Sverige verkar tycka ID är dyrt! Här i England är det rätt billigt. Hur som helst det är hur bra som helst, I am never going back!
    Ja, här kostar väl en burk foundation 400 kr eller något i den stilen. Det räknar jag som dyrt... Men det är värt det :)
  • niamh

Jag använde ID i flera år tills min mamma köpte hem Sheer Cover från TV-shop eller Twins eller vad det nu heter. Tro det eller ej, men det är fantastiskt! Det är det enda jag använder numera.

• Sofia786
    sofi 88 skrev 2011-05-22 20:34:05 följande:
    Ja, här kostar väl en burk foundation 400 kr eller något i den stilen. Det räknar jag som dyrt... Men det är värt det :)
    Oj, ja, här kostar en stor burk 18 pund vilket är 180 kr! Vet inte varför det är så mkt dyrare i Sverige...

• jkbr

jag köper id från england på ebay för 20 pund med frakt jätte bra!

• Sofia786
    jkbr skrev 2011-05-22 20:53:45 följande:
    Det var ett bra pris! Då ska jag tipsa kompisarna i Sverige om det...:)
  • salsa775

Jag använder också I.D o köper bara från e-bay:)
    Det är MYCKET BILLIGARE!!:) 

• sofi 88
    jkbr skrev 2011-05-22 20:53:45 följande:
    Aha! Det får jag se till att göra nästa gång. Brukar passa på när jag har rabatterbjudanden osv men det är ju kanon om man kan få det för 20 pund!
  • Nightfall

Bra mineralfoundation har tikei.se!
    Finns ingen bättre. Den är täckande, lätt mot huden och man ser fortfarande naturlig ut! :)

• darkHorse

Och jag tycker Everyday minerals slår ID alla dager i veckan, både i kvalitet och pris Också i puderform tyvärr.

Svar på tråden Bra mineral foundation?