Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Tänka positivt

Jag är glad för att jag är  älskad, allt annat är inte så viktigt,  jag har det jag vill ha i mitt liv och jag  turen att kunna älska min man med hela mitt hjärta.

Kärlek är underbart, allt annat är bara fluff.

Ja jsut det, jag  älskar min hjärna,  tänk vilken underbar sak den är. 

• Kattpoet

Jag har bakat  9 sorters kakor idag.... meh.... och jag en kvar.

Japp, jag misslyckades med 3 sorters, en  smakade bikarbonat, en spillde jag 2 dl bikarbonat  i och en smakade bränt stekt ägg....

Men jag har bara en sorts kaka kvar så jag hinner baka bröd, gosa vänner och göra  buttercream imorgon.

Jag hann även sitta barnvakt till grannens underbara dotter idag. 

• Kattpoet

Oki bara bröd och buttercream , sista kakorna är i ugnen och jag hann sitta barnvakt till världens härligaste unge.  Hon får mig att le!

Idag pratade vi om kakor, katten , min make och varför jag är så tjock och mjuk,  det är ju för att jag är fylld med kärlek och gos. 

• Kattpoet

Fick nycklarna till festlokalen utan att få en genom gång  och  jag  tittade  igenom den snabbt eftersom skulle snart vara lektion där och jag tänkte inte på att titta i kylskåpet.  Kom dit på fredag kväll och fann ett  möglande icke fungerande kylskåp.

Man får verkligen  arbeta hårt för att  tänka posetivt då.

Men en kylväska, trevliga gäster som hjälpte till med att laga det som var kvar att lagas 20 min innan middagen så gick allt  och som en av gästerna sa, nu  vet vi  iallafall att  maten är nylagad och färsk.

Och lilla flickan som var med fick röra såsen och det gjorde  henne jätteglad, det var bättre än godiset hon fick.

• Kattpoet

Men linne servetter ska ju vara stela!  Annars kan man ju inte vika dem snyggt, stelheten hos linne är ju vad Duni försöker härma.

Nu ska jag    ta mig till skolan och försöka  kräva   100 kr av hyran, det borde gå. 

• Kattpoet

Tvätta dem då med såpa för att få dem mer medeltida än med vanligt tvättmedel.

Jag sitter och läser om fattig Sverige, en drös av dessa som klagar över att barnen inte får något, lever över sin inkomst och  vägrar gå till soss.  
    Min lilling  när han var liten  märkte aldrig av att vi var på soss och   han kände aldrig att han inte fick göra saker,  han var hel, ren och vi spenderade mycket tid  med att ta oss runt i skogen,stadsvandra, stadsbingo,  ha picknicks och  även om det var lågt i kassan så  åt vi inte samma sak varje dag, ja jo men inte samma rätt.   

• Kattpoet

Ja visst ska man gnälla om orättvisor men när det finns hjälp och de inte tar den då blir jag mer sur, eftersom det finns hjälp.   Gnäll först när inte hjälpen hjälper.

Jag borde vara  vrålförbannad över  att man är frisk även om man är sjuk bara för att man varit sjuk för länge, men att  bli depping och bitter hjälper inte man måste tänkta posetivt och finna lösningar.

• Kattpoet

Posetiv tänkande pågår, jag kan inte stå upp men disken diskar sig inte av sig själv, så  nu ska jag plasta in datorstolen och glida ut till disken!

Min svullna fot vinner INTE idag!    

• Kattpoet

chicita,   Jag jobbade med att  göra saker  gamla förr.  För  att få ett använt utseende , lägg linne servetterna under bäddmadrassen och sov på dem i en vecka...  man kan också använda rivjärn eller sten fast använder man sten får man använda en cementblandare..... :)

Jag lyckades diska hälften av  porslinet!  Jag är ju bäst! 

• Kattpoet

ALla är bäst på att vara sig själva!

• Kattpoet

Nja nötstek skulle jag inte ha råd med varje dag fast jag är med sos,  nötkött är dyrt och inget som vi äter ofta men jag är en fena på att  göra roliga saker fläskkött.

• Kattpoet

Våran matbudget  för två vuxna är  1500 kr enligt soss,  jag får 100 kr extra för special mat...

Imorgon är det min mans födelsedag!!  Jag älskar födelsedag för då har jag en bra anleding att  baka en tårta och jag har funderat på denna i  4 månader nu...

10 stycken tunna  teabiscuits som tårtbottnar,  kolasås i mellan lagerna och sedan jordnötssmörs smörkräm   runt hela, ett tjock lager och efter mörk choklad och hackade honungs rostade jordnötter.

Jag ska bara göra två bits tårta men end då, låter det inte gott? 

• Kattpoet

Oh, jag har någonstans ett recept på  färska hallon i  choklad ganache!  Det vrålgott att ha i tårtor!  Dags att rota rätt på receptet.

• Kattpoet

Hittat!!  http://www.marthastewart.com/353227/chocolate-and-raspberry-tart?czone=food%2Fproduce-guide-cnt%2Fsummer-produce-recipes

Fast jag  tar en spring form, i botten ett lager choklad kaka, sedan  en remsa chokladkaka runt hela kanten, fyller på med   hallon och sedan denna smeten.  Väntar  1 timme tills den sats sig och sedan lägger jag ett  lock på och väntar  1 timme till.  Sedan tar jag ur den ur formen och smetar vispad grädde runt hela och färska hallon på toppen.

• Kattpoet

Idag har jag blivit skrämd av hur mycket av Svenska bröllops tradtioner och seder och  kunskapen om svenska traditioner har gått förlorad på 15 år.
    Jag kunde förstå  50 år men inte 15 år, jag är ju redan mossig.

Och då kom jag fram till att nu får jag ju mata duvorna i stan, jag behöver inte säga va när jag inte hör  eftersom jag är så gammal,   jag kan skaffa ett tjog katter och verka galen och ingen kommer att bry sig, och jag kan nu säga  med stolthet i rösten Det var bättre förr,  eller På min tid då hade vi inte CD skivor....

Och nu känner jag mig bättre till mods!

• Kattpoet

Vi fick äntligen allt till balkongen och sen dess  har det regnat....

Vi vet ju  iallfall att allt tål vatten, det måste ju vara posetivt. 

• Kattpoet

Bra Chicita, om vi bodde närmare varandra skulle jag  hjälpa dig!

• Kattpoet

Dotterns present blir precis det vi vill ge henne och inte så dyrt som vi trodde först!

• Kattpoet

Min man har fixat så jag fick en nostalgi tripp, jag spelar super frog till mina händer krampade.

Svar på tråden Tänka positivt