Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Tänka positivt

Vi har ledigt tillsammans denna och nästa vecka innan skola börjar och nästa vecka kan vi spendera hemma hos våra föräldrar, utan att behöva bry oss om mat och sånna grejer utan vi kan istället träffa gamla vänner, leta kyrkor och lokaler och umgås innan terminen börjar. WIN!

• izredam

Jag är nog världens elakaste människa men jag blev glad förut när jag såg att en av mina kompisar och hans tjej hade gjort slut. Detta eftersom hans tjej var min föredetta bästis som för ett och ett halvt år sedan sa till mig att hon bara var kompis med mig för att hon skulle ha något att säga när hon snackar skit om mig med sina nya "kompisar", och sen förväntade hon sig att jag skulle tycka att det var okej.

I alla fall - nu slipper jag oroa mig för hur jag skulle berätta för honom att han inte kan ta med sin flickvän på vårat bröllop. Man skulle kunna säga att problemet löste sig själv liksom :)

• izredam

Jag trodde att jag inte skulle kunna läsa en av mina kurser nu i första läsperioden på terminen, MEN jag fick godkänt på min omtenta som jag gjorde för ett par veckor sedan - så nu är det inget problem längre :D YAY!

• izredam

Jag är sjuk och på riktigt dåligt humör - men måste ändå säga att jag blir lite gladare av att läsa hur positivt ni andra tänker :)

Och visst att jag missade skolan igår och idag, men imorgon är både jag och m2b lediga från skolan så ikväll blir det mys med film framför TV:n och smygfira 18månadersdagen som infaller imorgon :D Så det verkar som att jag har en del att vara positiv över i alla fall :)

• izredam

Jag vann 200kr i krediter på OnlinePizza.se - det var en rolig överraskning. Dessutom har förkylningen gett med sig, så jag tänkte ta en promenad i solen om en stund och sen krypa upp i soffan med min matteuppgift tills imorgon och en kopp te! <3

• izredam

Jag fick 1,5hp till godkända idag (ett inlämningsuppgiftsmoment) vilket innebär att det bara är tentan kvar i den kursen :D

• izredam

Gårdagen var nog det rörigaste rent känslomässigt på länge. Inledde dagen med illamående och föreläsning. Missade förra föreläsningen och den här skulle behandla samma ämne (fortsättningen typ) så jag tänkte att den måste jag ju i alla fall gå på. Kommer dit och det enda som ska gås igenom är lite uppgifter som jag redan har läst igenom lösningarna till inför föreläsningen. Kändes sådär lagom värdelöst. Så jag sätter mig och pluggar med m2b som sitter i en annan del av skolan, men illamåendet gör att jag inte kan koncentrera mig så jag åker hem istället. Sitter hemma med mitt illamående och sen visar det sig att våra kompisar som skulle komma hit nästa helg från vår gamla gymnasieklass har fått förhinder allihop. Jag som alltid har planerat alt hundra år i förväg har jättesvårt att förstå hur folk en vecka innan kan komma på att "nej men oj, jag är ju upptagen" så jag blev ganska irriterad, även om jag naturligtvis fattar att folk vill prioritera skola och sådär. Sen kommer m2b hem (nej, jag fick hämta honom i skolan för att jag hade ju tagit bilen från skolan) och säger "jag ska till skolan imorgon också". Jaha, vad trevligt, ska jag sitta ensam hemma nästan hela lördagen då (han ska på fotboll senare idag). Jo, så får det ju bli, de har en labbrapport att skriva. Ja, det är ju viktigt är klart, men varför ska det gå ut över vår tid tillsammans IGEN (han har kommit hem runt 19-tiden hela veckan).

Men sen vände det. Vi åkte in till centrum, åt god grekisk mat, gick på Magnus Betnér, spontanbokade biobilljetter till en förhandsvisning av Contagion tills idag, hyrde 5 filmer tills i veckan (i det här huset älskar vi film). Så i slutändan blev det rätt så bra, men oj vad jag var grinig under tiden.

• izredam

Sambo skulle gå en tränarkurs i veckan, men av okänd anledning så glömdes den bort av oss båda. Helt och hållet. Kursen skulle varit tisdag och torsdag och klockan 21 på tisdag (samma tid som tisdagsträffen slutade) kom jag på det. Efter ett par timmar riktigt sur sambo (klubben han ska träna ett lag för har ju betalat kursen och sådär) så tror jag att jag lyckades övertala honom till att det skulle lösa sig och mycket riktigt.

Han mejlade naturligtvis och bad om ursäkt och fick chansen att gå samma kurs nu i helgen, dock får han ju betala själv - så även om det kostade honom 800kr så slapp han vänta tills i januari vilket var det som gjorde honom argast först, han skulle liksom vilja hinna gå en kurs till rätt snart tror jag... Den här kursen är tydligen på dagisnivå och gud vet vad. Men eftersom hans allvetande sambo hade rätt så löste sig allt. Yay me! Och yay dem som håller kursen xD

• izredam

vi tog en oplanerad sovmorgon till halv tolv, det var länge sen och helt klart värt det! <3

• izredam

Vi var i ullared och handlade igår och jag skulle egentligen mest köpt vardagskläder (mer eller mindre hela min garderob blev stulen för ett par veckor sedan). Men jag hittade ett jättefint set med vinterkläder så nu har jag sparat ungefär 600kr på det samt att jag slipper frysa på svenska rallyt i vinter :D

• izredam

Följande nyhet kom tidigt imorse http://www.autosport.com/news/report.php/id/96573, något vi har väntat på hela hösten, sen ryktena om en comeback började. Jag vaknade och det här var första nyheten jag såg, bättre uppvaknande får man leta efter.

Så nu börjar letandet efter den ultimata F1-resan. Dessvärre skjuter vi upp bröllopet ett halvår för att ha råd med det, men alla gånger att det är värt det. Vi skulle väntat fem år till också om det betydde att vi fick så Kimi på riktigt. Som barn hade vi båda två idoler, först var det Häkkinen och sen var det Räikkönen, allt för att de var de enda som kunde hota Schumacher. Men eftersom vi knappt hann bli myndiga innan han slutade så hann ingen av oss åka och titta på honom. Och att ha sett honom i WRC är inte samma sak. WRC är inte F1. Men nu jävlar!

Så trots de blandade känslorna angående att behöva skjuta upp bröllopet så är det helt enkelt värt det. Så jag är fruktansvärt positiv. Även om jag gissar att det inte finns så mycket förståelse för det här på bröllopstorget xD

Svar på tråden Tänka positivt