Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Tänka positivt

Äntligen är det där sablans burskåpet städat och jag har redan börjat fylla det med tyg.
    Ska bli skönt att få undan allt, men ändå ha det lättillgängligt Glad 

Och i helgen så kan vi lämna tillbaka lite dekorationer vi lånade till bröllopet så då blir det ytterligare lite mer plats här hemma och mer lättstädat igen Glad 

Skönt, snart är livet tillbaka till det vanliga igen 

• Chicita

Sitter på jobbet och har absolut ingenting att göra...
    Såna här tråkiga dagar blir det ju ibland, bara passa telefonen och vänta på att klockan går.
    Men så fick jag ett sms... en gammal jobbarkompis kommer förbi och hälsar på. Inte säkert att hon kommer i dag, men nån gång under helgen. Så då har jag något att se fram emot Glad
    Det gjorde ju kvällen lite ljusare i alla fall

• Chicita

Vaknade i morse med huvudvärk och illamående. Men jag hade inte så mycket val, det var bara att åka till jobbet ändå.
    När jag kommer till jobbet så möts jag av färskt kaffe och en glad kollega.
    Så nu känns allt så mycket bättre Glad

• Chicita

Har varit trött och yr hela dagen. Illamåendet gick aldrig riktigt över.
    Men så kom en fd kollega förbi och pratade en stund runt lunch. Vi bestämde att jag ska följa med henne nån vecka till Göteborg där hon jobbar (veckopendlar) nu och "praktisera" med henne där.
    Ska bli kul att få prova på ett större hotell och se vad dom gör...
    Sen kom vi in på att vi båda vill starta eget, så nu funderar vi på att starta ett bed & breakfast tillsammans, eventuellt försöka få med en till kollega på det projektet Glad 

Fick en tupplur hemma när jag kom hem och maken tog en långpromenad med hunden tillsammans med grannen och hennes hund (Vår lillings "flickvän"). Och nu är han och handlar. Blev inget fredagsgott i går så vi tar det i dag i stället...
    Så dagen ser ut att bli bra till slut i alla fall Solig 

• Chicita

Känns som om det kommer bli väderomslag i dag. Kanske regn, åska? 
    Hur som helst så har mitt huvud bestämt sig för att inte gilla detta.

Så jag sitter i soffan och känner mig lite låg, i dag måste vi iväg och shoppa kläder åt maken inför hans jobbresa (konferens/ utbildning) till Island Torsdag - Söndag denna vecka och jag måste tvätta massor så han har vanliga vardagskläder att ta med också.
    Helt plötsligt så kommer hunden och bara slänger sig ner i knäet på mig och vill bli kliad på magen... Han somnar sen och snarkar högt i örat på mig. Och jag känner hur hans tillit och kärlek liksom lyfter mig.
    Även när jag är ensam så är jag ju inte ensam när jag har honom.
    Så nu när vi ändå ska ut och shoppa så ska vi nog hyra ett par filmer till veckoslutet / helgen och lite smått och gott till oss att mysa lite med.
    Kanske några "brinn-pinnar" som vi har börjat kalla veden också för att skilja den ifrån pinnarna som hunden bär in och vill att vi ska elda med Flört 

• Chicita

Än så länge inget utbrott från Katla *ta i trä* så förhoppningsvis kommer maken hem när han ska...
    Och äppelkakan blev jättesmaskens i dag trots att jag testade ett helt nytt recept Glad 

• Chicita

Nu är det bara halva tiden kvar innan maken kommer hem (om inte Katla får ett utbrott då) och äppelkakan jag bakade i går smakar fortfarande lika gott. Måste bara vispa upp lite mer vanlijvisp om jag ska ta en till bit senare i dag Glad

• Chicita

Fick hoppa in på hotellets städavdelning i går och förrgår. Blev inte ens 8 timmar totalt för båda dagarna. Men det är i alla fall pengar.
    Kan behöva det nu när jag får så lite tid...
    Vi fick mammas lägenhet såld också. Kontraktet skrevs i går, och på tisdag görs affären upp med omedelbart tillträde för köparna. Så vi behöver inte betala någon mer hyra eller någon mer elräkning eller något annat sådant. Så det ska bli superskönt Skrattande

• Chicita
    Darling Daisy skrev 2011-10-27 20:42:27 följande:
    Jag var på ett jätteroligt och intressant studiebesök idag: på en lantgård med nötköttproduktion! Jag kom på hur mycket jag saknar att arbeta med djur. Kanske är dags att byta yrke istället för att sura över hur min chef beter sig?
    Då är vi två...
    Jag och en fd kollega håller på att kika på att starta eget tillsammans.
    Jag älskar mitt jobb, men inte företagets personalpolitik
  • Chicita
    Liten skrev 2011-10-27 21:42:42 följande:
    Min syster har väldigt lätt för sig att bli arg, vilket mina föräldrar skyller på tonårstiden. Saken är den att det händer ofta, alldeles för ofta och är alltid över något litet som att man ber henne plocka undan efter sig i köket, om det står saker framme (kan vara en bytta med socker och hon får fnatt).
    Försöker säga till mig själv att det går över, men gör det de? Själv tycker jag hon ska byta p-piller för det har varit såhär sen hon började med det... 
    Inte för att vara dum Liten... 
    Men vad var det för positivt tänkande här?  
Svar på tråden Tänka positivt