Inlägg från: Aqwe |Visa alla inlägg
  • Aqwe

Prästen vägrar viga homopar!

Jag blir rädd när jag läser vad ni skrivit. Förstår ni inte hur fel det är med att viga homosexuella par i kyrkan? Det är emot bibelns läror, emot Guds intentioner! Det är inte rätt någonstans.

Och varför i hela friden vill homosexuella gifta sig i kyrkan när kyrkan är emot homosexualitet och NÄR de uppenbarligen inte delar uppfattningen om Guds tanke om vad äktenskap innebär? Jag tycker det är fruktansvärt att man vill förstöra kyrkan och framför allt för kristna som verkligen tror på bibelns ord på detta vis.

Detta är bara så fel! Jag hyser stor respekt och skickar varma tankar till de präster som vågar stå på sig! Jag skulle skämmas om jag skrev på ert vis! Alla människor är lika värda och homosexuella har möjligheten till borgerlig vigsel som är "utan inblandning av religion eller religiöst samfund." Homosexuella hånar de kristna, hemskt.

• Aqwe
    Sackhina skrev 2011-05-22 20:30:33 följande:
    Hur motiverar du att "alla är lika mkt värda" om vissa inte har rätt till något som andra har p g a sexuell läggning?
    Alla är lika värda - alla har rätt till att ingå äktenskap! Förstår du? Det finns ingen anledning att "bryta sig in" i en kyrka som står för någonting som homosexuella inte står för!

Kort sammanfattning: Homosexuella vill inte gifta sig i kyrkan - Kyrkan vill inte viga homosexuella - MEN, homosexuella hånar kristna med detta och vill förstöra kyrkan med allt vad det innebär, de vill gifta sig i kyrkan för att ta bort det som kyrkan står för och detta är inte rätt.
  • Aqwe
    Sackhina skrev 2011-05-22 20:41:22 följande:
    Eller så kanske de (som många andra) ser kyrkan som en vacker och stämmningsfull plats? Sen är det väl inte så att kyrkan står för det? Enl artikeln här ovan var det ca 400 präster som skrivit på...Nog måste det finnas fler än 400 präster i Sverige? Finns ju t o m nya stycken som är särskilt till honom-vigslar. Då kan man ju inte säga att hela kyrkan står för detta, utan som TS var inne på , vissa människor innom den...
    Kyrkan är ingen lokal man kan hyra och ska inte användas i syfte för att den är vacker eller inger stämning! (Även om många nu tror det) Jag vet att de finns homosexuella som inte vill gifta sig i en kyrka just för att de inte delar uppfattningen om Guds tanke om vad äktenskap innebär - de har ingen tanke på att inkräkta på troendes mark då det är fel. De hyser respekt men de homosexuella som kräver att få gifta sig där - de hånar de som tror på bibelns ord! Homosexuella är emot bibelns läror, de är emot Guds intentioner och därför ska de inte ens kolla på kyrklig vigsel utan borgerlig vigsel är till för dem.

Ni måste förstå att jag blir upprörd.. det är ett starkt ämne.. jag blir uppriktigt sagt ledsen när jag ser hur folk utnyttjar kyrkan och vill förstöra.
  • Aqwe
    2011Bride2b skrev 2011-05-23 23:39:32 följande:
    ojojoj vad många präster i min stad som har skrivit på!! 

Som tur är så är inte vår präst en av dem Men jag blev besviken av att se min gamle konfirmationspräst på listan!! Jag vill minnas att vi diskuterade just homosexualitet under läsningen, och att han inte var anti-gay då grupptryck kanske? 
    Din konfirmationspräst menade förmodligen att han personligen inte har något emot homosexuella som individer, kyrkan är öppen för alla - men är emot att viga homosexuella i kyrkan. Det är inte särskilt konstigt, då homosexuella inte delar uppfattningen om vad Gud menade med äktenskapet. Detta går att läsa i bibeln. Bibeln har tolkats på detta sett i alla tider och det beror på att det för oss är tydligt att Gud inte accepterade homosexualitet ty det är inte fruktbart.
Svar på tråden Prästen vägrar viga homopar!