Inlägg från: Syrinx |Visa alla inlägg
  • Syrinx

BILD och PRIS på er brudbukett!

Så här (ungefär) ska min brudbukett se ut när vi gifter oss i slutet av maj! Jag hoppas också på att det ska finnas rågax som har växt upp lite lagom mycket på åkrarna, som jag kan plocka och sätta in i buketten. En myrtenkvist från mammas myrten ska jag också ha i buketten, fast den kommer väl kanske inte synas så mycket. Väldigt dålig bildkvalité, men ni ser ju tanken iallafall!

• Syrinx
    Ayla skrev 2012-01-10 15:08:48 följande:
    Puffar.
    Ja, jag vill också se fler bilder på vackra brudbuketter!
  • Syrinx
    Cattis77 skrev 2012-01-11 22:47:13 följande:
    Har gått igenom alla bilder nu (kunde tyvärr inte se alla av någon anledning) men hittar inte en enda bukett byggd av Liljekonvalj. Det är min önskan, en ganska stor droppformad bukett av liljekonvalj, lavendel och ljuslila rosor...men vet inte om det går att göra, eller vad det skulle kosta. Ska åka och titta på buketter  snart tänkte jag, har bara inte hunnit än. Jättefina buketter förresten, verkligen ! :)
    Precis som Ayla skriver - google is your friend! Det låter väldigt, väldigt vackert! Säkert kan det komma att gå åt ganska mycket blommor - både liljekonvaljer och lavendel är ju små, och droppformade buketter brukar kosta en del eftersom det är mycket arbete.
    Här är två bilder med liljekonvaljer som jag hittade vid en snabb googling:

Någon slags vildare droppformad variant med rosor och liljekonvaljer.

Och här är en med lila rosor! 

Fröken Sassa - ljuvlig bukett!

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!