BILD och PRIS på er brudbukett!
Vet inte riktigt hur min bukett skall se ut, förutom att jag vill ha en droppformad. Här är några av mina insperationsbilder.
Har problem med att ladda upp fler än en bild i taget, så nästa kommer i nästa inlägg....
Vet inte riktigt hur min bukett skall se ut, förutom att jag vill ha en droppformad. Här är några av mina insperationsbilder.
Här är en annan.... Vårat färgtema är rött, guld och creme Vet inte riktigt hur jag skall få in guld i buketten.... Är det någon som har något tips?
Detta är den bukett som jag har tänkt som tärnbukett.... Annorlunda och lite rolig. Vad blommorna kostar vet jag inte än, då jag bara har pratat löst med floristen om det (svärmor).
Här är min brudbukett, röda rosor, röda kvistroser, linjekonvalj och så en annan vit blomma samt grönt.
Vad buketten skulle ha kostat igentligen vet jag inte, då det är min svärmor som har gjort den samt alla andra blommor. Totalt betalade vi 1000 kronor, då är även tärnbuketten, min mans blomma, alla bordsdekerationerna samt blommorna i och utanför kyrkan inräknade. Tror knappt att vi betalade vad bara blommorna skulle ha kostat.
Måste bara lägga in en bild på min tärnas blomma, det är en bollbukett. Hon hade en vit orsidee, röda kvistroser, någon sorts pumpa på kvist och murgröna. Sedan är det även pärlor trädda på två trådar som hänger ner. Själva bollen är täkt med någon sorts större blad, på så vis syntes aldrig oasis bollen.
Det tog lång tid innan jag lyckades övertala svärmor att gröa denna buketten då hon inte tyckte att det var rätt.