BILD och PRIS på er brudbukett!
Min underbara brudbukett!
Min underbara brudbukett!
Ser ut som anastasia krysantemum i formen, som brukar vara limefärgad (finns i rosa också tror jag). Men att den är i siden förklarar ju den skarpa färgen.
Åh, vad roligt det är att se alla fantastiska buketter!!
Tärnbollen var jättefin!
Efter att ha tittat i denna underbara tråd länge kan jag äntligen få visa min egen! Den har engelska trädgårdsrosor, stjärnflocka, nejlikor, prärieklockor, murgröna och ormhassel. Vägde bly men oj, så fin den var!
Taaaack!! <3 Ja, som du vet är jag inte särskilt "lagom" av mig. Det jag gjorde avkall på i fluff tog jag igen i buketten...
Just det, priset glömde jag. Alla blommor kostade totalt 5000 kr. Varav bukett nånstans mellan 2500-3000 kr. Sen var det 3 corsage i samma maffiga rosor, samt en ganska stor tärnbukett (också rosor). Och sen köpte jag ett berg snittblommor i storbuntar till alla dekorationer jag gjorde själv. Floristen gav mig ett superpris på dem, fick alla för 1500 kr. Styckpriserna hade blivit det 4-dubbla, men då fick jag göra allt jobb att blada av dem själv osv. Jag fick dem direkt från holländska långtradaren, det var en upplevelse i sig!
Så totalt sätt kostade det ganska mkt men vi fick blommor som räckte att dekorera allt med. Inga andra dekorationer behövdes.
Haha, ja den blev rätt extrem. Floristen var lite bekymrad över om jag egentligen förstod vad jag bad om... Men den blev underbar! Tur man inte behövde hålla den hela kvällen bara...
Blev en lite upplättande stund i kyrkan när tärnan skulle ta min bukett med en hand (medan hon ju höll sin egen i andra handen). Hon + brudbukett höll på att fara i backen medan hon utbrister "herrej*vlar, vad tung!"
Gud vilken vacker bukett.. =) har aldrig sett en sådan stor någon gång.. =)
Åh, vad glad jag blir av alla fina kommentarer!! Särskilt som buketten blev av sentimentalt värde för mig som klänningen är för de flesta andra! <3
M040812J - nää, det är inte jag. Har jag en dubbelgångare?
Hur lyckades du hitta en för 500 kr? *nyfiken* Är den inte äkta? Men jättefin var den!
Sen kan jag ju inte låta bli att flika in att både du och jag har ormhassel i våra buketter, inte trollhassel. Trollhassel är nåt helt annat, med raka grenar med gula "trådiga" blommor.
Aha, då förstår jag. VIlken tur du hade, de brukar ju kosta uppåt 4000 kr annars.
Ja, det är ormhassel. Yrkesfolk borde veta skillnaden. Gissar att många säger trollhassel för det låter bättre/häftigare. Hursom så måste jag ju säga att ormhasseln passade oerhört bra ihop med din bukett i övrigt, riktigt snyggt ihop!
Jo, jag förstod att hon inte gjorde såna "kvastar" var dag. Om nånsin... Men din farmor låter som jag, ska det va så ska det va liksom!
Men det var roligt att det klickade så bra mellan floristen och mig. Hon fattade helt enkelt, trots att hon hade väldigt fria händer. Men därför var det nog lite nervöst för henne. Men det var ett stort ögonblick när jag fick se buketten dagen innan, nästan helt klar. Jag blev helt stum och tårarnas vattnades och hon blev alldeles rörd av min oväntade reation. Vi bara kramades...
Och tack för den komplingangen btw!