Inlägg från: sofiasmamma |Visa alla inlägg
  • sofiasmamma

BILD och PRIS på er brudbukett!

Jag gjorde min egen bukett med blommor från egen trädgård, men jag köpte rosor, blåklint och sidenband så total kostnad kanske blev 90 kr.

Det är pioner (som fortf. var väldigt knoppiga på morgonen), prästkragar, rosor, blåklint, daggkåpa, iris och ett par kvistar doftschersmin (en impuls i sista minuten som jag inte ångrar).

• sofiasmamma

Så här såg buketten ut när vi kommit hem vid 02.30.

Jag hade blött papper och plast under bandet (som hade korvat upp sig under kvällen) och hade blommorna liggande på bordet hela kvällen (vigsel kl. 14.00) så jag tycker de klarade sig rätt bra. Iris och prästkragar ser förstås lite slitna ut... ;)

• sofiasmamma
    Willow skrev 2012-07-17 14:15:41 följande:
    Vilken jattevacker bukett du fick ihop, den ar verkligen superfin och vilken tur du har att du hann fa sa pass mycket blommor i din tradgard i tid till brollopet!  
    Tack, vad kul att höra! Jag är supernöjd. Den var inte så stor, men alldeles lagom för mig. :) 
  • sofiasmamma
    L och J skrev 2012-08-27 13:12:21 följande:
    den e underbar din bukett :D

ja, vi gifter oss nästa sommar, vilda disskutioner om när för jag vill gifta mig innan jag fyller år men han vill gifta sig sensommar typ mitten, slutet av augusti för att de e så fint ute då..

Nu vet jag inte när du fyller, men jag tycker det är finare ute på försommaren än på sensommaren... :)

Och att binda sin egen bukett behöver inte ta så lång tid, jag hann gott och väl. ;)

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!