Inlägg från: AngelicaSTHLM |Visa alla inlägg
  • AngelicaSTHLM

BILD och PRIS på er brudbukett!

En bukett liknande denna tänkte jag ha på vårt bröllop i februari. Fick prisförslag på en bukett till mig, en till min dotter (8 år) och corsage till mannen för 800 kr, våra söner kommer hålla i ljuslyktor då vi viger oss utomhus.

• AngelicaSTHLM
    Tokig skrev 2012-07-06 11:50:21 följande:
    Är barnbuketten och corsagen också brudslöja för isåfall låter faktiskt 800 kr väldigt dyrt! Brudslöja är en av de billigaste blommorna och finns året runt. Bindningen i buketten du visade är ju relativt enkel (handbunden) så det kommer inte så mycket för floristen. Hade jag varit du hade jag frågat hos någon annan.

I övrigt - SUPERFIN bukett. Jag älskar den stilen och funderade själv väldigt länge på att ha endast brudslöja. Blir så luftigt och romanstiskt!
    Det är en liknande buket men mera rund " inte lika yvig och lite mer kompakt" och med gröna blad som inramning runt buketten men endast i brudslöja "i själva buketten". Det kommer även vara ett "grovt" natursnöre runt stjälkarna. Att få¨den rund och lite mer kompakt kommer kräva lite mer blommor.

Jag är nöjd med priset jag fått då flera florister i sthlm säger runt samma pris. Säger man bara bröllop så lägger ju floristerna på en 0:a på priset ,-)
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!