BILD och PRIS på er brudbukett!
Våra blommor, en corsage och en lite trädgårdsinspirerad bukett med bl.a. kaprifol, clematis, prärieklockor och lammöron.
700 :-
Våra blommor, en corsage och en lite trädgårdsinspirerad bukett med bl.a. kaprifol, clematis, prärieklockor och lammöron.
700 :-
Va kul att du tycker de!
Den blev väldigt "mjuk" och väldigt "jag", är inte så mycket för perfekt ordnade rosenbuketter
Jag gjorde min egen bukett med blommor från egen trädgård, men jag köpte rosor, blåklint och sidenband så total kostnad kanske blev 90 kr.
Det är pioner (som fortf. var väldigt knoppiga på morgonen), prästkragar, rosor, blåklint, daggkåpa, iris och ett par kvistar doftschersmin (en impuls i sista minuten som jag inte ångrar
Har ar min bukett som min mamma gjorde at mig (hon ar inte florist, men har grona fingrar). Jag ville ha en rustik och lantlig bukett som sag ut som att den var plockad fran tradgarden och det vilda. Den har luktarter, scabiosa, blaklint, brudsloja och vilda grasstran fran tradgarden. Tanken var att vi skulle ta luktarter fran var egen tradgard med eftersom sommaren inte vart sa generos med varme och sol sa fick vi bestalla mer blommor an vi tankt oss. Tror vi sammanlagt spenderade ca 2200 kr pa blommor, dyrast var luktarterna, men da var det blommor till tre brudtarnor, brudnabb, bordsdekorationer (blandat med vilda blommor) och tartdekoration och till tre 'boutonniers' till brudgum och tva bestmen.
OBS - jag ager ej rattigheterna till detta foto utan det kommer fran var fotograf Philippe Rendu http://www.philippe.se/
Detta var min bukett. På bilden är den dock 2 dagar gammal, men lika fin ändå tycker jag! Kostade 1000 :-