Inlägg från: Cocoaa |Visa alla inlägg
  • Cocoaa

BILD och PRIS på er brudbukett!

Hej på er!

Tänkte att jag kunde visa min och min frus buketter:

Såhär såg de ut:

Min bukett (till vänster) bestod av cremefärgade samt cerise rosor samt ljusrosa/lila fresior. Min frus bukett (till höger) bestod av ljusrosa liljor, vita fresior samt lila/vita krysantemum (lite osäker på om det är så de heter :P). Båda buketterna var ganska små och hade båda murgröna som gav ett lite spretigt intryck.

Bådas handtag var lindade med ivory-färgat band och längst upp på skaftet precis under buketten var en vacker spets lindad (syns inte på bilden). Buketterna gick bra ihop med våra creme-färgade lite folkdräktsinspirerade klänningar i siden som designats och sytts upp av min fru. :)

Må så gott! 
  • Cocoaa

Just det, vet inte exakt hur mycket buketterna kostade eftersom det var ena brudens far som hämtade och betalade dem :P Men tror de gick på strax över 1000:- totalt för båda.

• Cocoaa

Ursäkta. Jag tog bort bilderna från min "Forumbildmapp" på min sida och då försvann de tydligen från forumet också.. Lägger upp den på nytt :)

Min bukett (till vänster) bestod av cremefärgade samt cerise rosor samt ljusrosa/lila fresior. Min frus bukett (till höger) bestod av ljusrosa liljor, vita fresior samt lila/vita krysantemum. Båda buketterna var ganska små och hade båda murgröna som gav ett lite spretigt intryck.

Bådas handtag var lindade med ivory-färgat band och längst upp på skaftet precis under buketten var en vacker spets lindad (syns inte på bilden). Buketterna gick bra ihop med våra creme-färgade lite folkdräktsinspirerade klänningar i siden som designats och sytts upp av min fru. :)
  • Cocoaa

Du ska få en bild, om du väntar ett ögonblick, kan lägga upp här :)

• Cocoaa

Min klänning, till höger: Cremefärgad, (egentligen ordentligt gul i tonen men dagsljuset gör den vitare). klädda knappar i ärmslutet. Skört baktill (typ två band i siden med litet släp). Spets i V-ringning i halsen.

Min frus klänning ovan. Jaquardvävt (mönstrat) ivory siden. Lagda veck över bysten. Trekvartsärm med spets i ärmslut.

Ovan formen på min klänning från sidan. Ganska klassiskt snitt.

Ovan syns min klänning tydligt bakifrån. Min frus klänning är lite överexponerad men hon har två klädda knappar i ryggen.

Nej, hon jobbar inte med att sy. Har enbart gymnasieutbildning i design/sömnad men är i övrigt självlärd. hon syr mycket klänningar i övrigt så hon är bra på det. 

Kanske egentligen borde postat detta i någon klänningstråd... Ursäkta om jag lade detta i fel tråd!
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!