Inlägg från: Lisen50 |Visa alla inlägg
  • Lisen50

BILD och PRIS på er brudbukett!

Min bukett som jag band själv inköp blommor, band, nålar 350:-
  • Lisen50

Tack jag blev verkligen nöjd själv....å då är jag verkligen ingen pysseltjej...men jag köpte 20 billiga rosor på coop och testade och insåg att det går med lite tålamod. På nätet kan du hitta ungefär hur du ska göra...jag köpte sedan stora rosor och kallor samt stora gröna blad på Hötorget i Stockholm 2 dagar innan bröllopet. tog bort alla blad på rosorna och snittade om dem. Sen band jag buketten kvällen innan. Band och nålar köpte jag på Panduro. I denna bukett är det 9 rosor och fem kallor, jag rundband buketten och snörde om ca 4 cm nedan för själva blomknopparna...sen hade jag stora gröna blad som jag vek och band som en krage under blommorna. Efter det så band jag sidenbandet runt lite omlott så satte jag en nål för varje varv, beroende på hur tjock buketten är så får man nypa av nålen om den är för lång så att man inte sticker sig Jag ställde sedan ut blommorna inlindade med silkespapper och tidningspapper på balkongen och tog in dem på morgonen och innan vi åkte så knipsade jag av alla stjälkar så att de var helt raka och jämna...det höll jättebra! Räkna med att köpa några blommor extra om någon går av eller är ful. Lycka till!

aminis skrev 2012-11-12 21:51:32 följande:
    wow, jättefin lisen! du gav mig en liten knuff i ryggen nu... ska nog också försöka mig på att binda buketten själv om jag inte hittar något pangbra erbjudande eller något jag verkligen vill ha hos någon florist. var det svårt att göra den? hur har du fått det så fint med nålarna? :)
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!