Inlägg från: VictoriaE |Visa alla inlägg
  • VictoriaE

BILD och PRIS på er brudbukett!

EmmaT skrev 2013-01-15 19:12:38 följande:
    Är lite sugen på att helt skippa blommor och köra på något sånt här istället - då vissnar den aldrig heller!

www.facebook.com/BroochBouquetsbyAurora
    Skulle rekomendera det! =) Men da korde jag sjalv pa nagot liknande (DIY), sa jag ar kanske lite biased. Har kommer min fina:

(foto: 2brides)

• VictoriaE

Just det- priset blev kanske ca 200:- da jag hadde ratt mycket hemma som jag kunde anvanda, sa behovde bara kopa till lite garn, och staltradar for att bygga upp buketten.

• VictoriaE
    Hannis23 skrev 2013-02-14 21:21:23 följande:
    VictoriaE: Vilken kul idé, och vad fin den va! Hade du någon beskrivning till blommorna eller hur gjorde du? :)
    Nja... ar inte sa haj pa det har med crochet, sa kom pa mitt eget lilla satt att gora det (kunde inte forsta mig pa instruktionera alls, sa foljde bara ett generellt monster av att bygga pa varje lager och gora en lang slinga som man sedan satter ihop till en blomma), som var en blanding mellan:
    megan.cc/StripMethodRose/
    och
    cobblerscabin.wordpress.com/happy-hookin/a-flower-a-day-carnation/ 

Resten av blommorna ar bara olika band (typ organza, eller vad som helst egentligen), som jag samlade med nal och trad langs ena langsidan, och sedan drog ihop till en blomma (sa att saga, eller, ja, jag vet inte riktigt hur man ska forklara). 
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!