• meah2000

BILD och PRIS på er brudbukett!

Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.

• Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • 20 juli 2013
    stormhelen skrev 2013-05-09 18:05:52 följande:

Ååå, denna gillade jag.

Verkligen super härlig med alla färgerna. =D

Tack snälla! Jag hade tänkt mig en helvit pion bukett men det här känns så mycket mer jag. (Ibland är det riktigt skönt att inte ha ett färg schema och kunna ändra sig lite precis hur man vill:)
  • Rosenknopp

Här är min brudbukett och jag/vi fullkomligt älskade den!Den är verkligen jag=)
    En underbart vacker corsage, brudbukett samt 13 stooora rosa rosor och hjärta på tråd till tårtan fick vi betala 1300:- för! Vi fick även choklad som lycka till av floristen=)

• söt nöt

Här är min bukett som jag band själv. Kostnaden för själva buketten vet jag inte. Har inte räknat. Men totalt betalade vi 1700 kr för 100 stora röda rosor, 20 små röda, 10 vita ranunkel, 40 st små tvåfärgade rosor, 12 stora kvistar brudslöja. Sedan tillkom ca 100 kr för nålar, band och corsagenål. och 20 kr för dom gröna bladen. 
  • PimPim83
    Rosenknopp skrev 2013-05-17 22:41:31 följande:
    Här är min brudbukett och jag/vi fullkomligt älskade den!Den är verkligen jag=)
    En underbart vacker corsage, brudbukett samt 13 stooora rosa rosor och hjärta på tråd till tårtan fick vi betala 1300:- för! Vi fick även choklad som lycka till av floristen=)

Jättefin! Jag har tänkt mig något liknande, men en något mindre bukett.
  • kouki
    Äriqa skrev 2013-05-06 20:16:16 följande:

Funderar på att beställa denna buketten.. men vet inte. Tycker ni den ser fin ut? (tygbukett)

Den är ca 26cm i diameter. är det normalstort?

Gud så fin! ^^ Trodde också det var äkta först! Får man fråga vart man kan beställa en sådan?
  • Principisessan

Hannijohanna: tack :) sitter med paddan nu och kan inte lägga upp bilder, men om du går in på tex "vi med små bröllop" eller vintagetråden så ska där finnas lite fler bilder på dukningen :)

• hannijohanna
    majjja skrev 2013-05-23 22:51:51 följande:
    Hannijohanna: tack :) sitter med paddan nu och kan inte lägga upp bilder, men om du går in på tex "vi med små bröllop" eller vintagetråden så ska där finnas lite fler bilder på dukningen :)
    Ok, va spännande! Då ska jag kolla det :) Tack! :)
  • anotherplace

Beautiful Disaster skrev 2011-06-10 21:30:38 följande:Ni som kan det här med blommor, ungefär hur mycket skulle denna gå på tror ni? Vet att kallorna kostar ca 125kr/st.  Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.comMåste bara säga tycker den va så himla elegant å stilfull så snodde (sry) som min, aldrig vart mycket för blommor men gud vad denna föll mig i smaken!!! exakt så jag vill att min ska se ut, :) Inget illa menat att stjäla designen men jag själv är så otroligt fantasilös,, ska ha lila band ist för grönt dock å inte de 2 små vita grejerna!här skulel jag få ge hos flosirt som max 400.- för de att göra den, tyckte jag va värt sen så ska mina tärnor ha en kvantenum (stavning) som är lila med vit pärla i, allt som allt kommer de kosta mig ca 650:- tyckte jag var överenskomligt  :) 

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!