Inlägg från: Tårtsmula |Visa alla inlägg
  • Tårtsmula

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Min förlovningsring!
  • Tårtsmula

Varför skriver du så? Vad vill du att hon ska känna?

nikkihag skrev 2011-05-23 16:38:01 följande:
    Ser ut som ringar från Ur & Penn, fanns tidigare på deras hemsida för 229 kr tror jag det var.
    Köpte dessa själv för att ha som "vanliga smycken" fina men definitivt inget jag skulle välja som vigselringar
    då de i verkligheten mest ser ut som billiga bijouteri-ringar.
  • Tårtsmula

Din enstensring liknar min förlovningsring. Se första sidan. Jag är toknöjd med min.

Skumboll skrev 2011-05-24 11:27:26 följande:
    Här är våra

• Tårtsmula

Snyggt!

Blushingbride skrev 2011-05-25 03:41:37 följande:

Här kommer mina 3 ringar som alla har en histora. Den yttersta ringen är min förlovningsring som är en Schalins passion om jag inte minns fel. Den blev jag friad till med ;) .Ringen i mitten är en Stjärnringen Galaxia 0,43 ct som är ett arv från en avliden släkting som dog efter att jag o maken förlovat oss. Min man fick ringen i hemlighet av mina föräldrar för tydligen hade denna släkting alltid önskat att jag skulle bära den som förlovningsring. Så jag blev friad till igen, 3 månader innan bröllopet! Jag har inte uppgraderat den och kommer aldrig att göra heller, den är stor nog som den är och dessutom blir det ju inte samma ring om jag byter upp den. Den inre och tredje ringen är vigselringen som är en specialgjord Schalinsring gjord för att matcha förlovningsring nr1. Schalins var mycket medgörliga och även Hallbergs guld som hjälpte oss. Vigselringen har 0,50 ct diamanter och samtliga ringar är i 18 k vitt guld. Jag älskar mina ringar jag blir glad varje gång jag ser på dem! Men jag kan inte använda dem alltid, det är TUNGT på fingret och dessutom är stjärnringen vass i kanterna. Det var min historia, lycka till alla brudar!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011