Fröken Sassa skrev 2011-07-21 22:53:41 följande:
Jag tror att vi kommit fram till denna. Jag var inne på en allians, sambon på en solitär - detta blev kompromissen ;) En större briljantslipad WVS på 0.25 carat omgiven av 14 mindre på 0.02 carat styck. Älskar att den är så "tunn" samt att varje sten ar infattad av klor och ej nersänkta i skenan som vid fadenfattning. Den är varken samma höjd eller bredd som förlovningsringen men det stör mig inte då de är så olika. Den strålar som tusan och jag känner mig så fin i den!
Meeen jag som är världens veligaste tänker att "kanske borde man tänka lite mer praktiskt". Dvs köpa en som "matchar" mer i modell och utseende och har därför velat mellan ovan nämnda ring och Schalins Himla som jag sett att många har nuförtiden. Den klär kanske förlovningsringen bättre men ger mig inte samma känsla... Vad tycker ni?! Hjäääälp!
Vad tror ni ?
Gå på magkänslan tycker jag. Gillar du den med klofattning så gå på det. Jag har själv valt en ring där diamanterna inte är kanalfattade utan relativt oskyddade från sidan, men samtidigt är den en av de få saker (i materialistisk väg) när det gäller brölloper som jag verkligen gick igång på . Så jag kör på det trots att diamanterna lättare skadas eller spricker. Då får jag väl sätta dit en ny när jag har råd.
Jag tror att du helt enkelt ska gå på det som verkligen känns du för det är nog mindre risk att du tröttnar på. Ett annat tips kan vara att känna efter vilken av ringarna du skulle ångra mest om du INTE tog. Vilken som skulle kännas som störst förlust för dig. Det hjälper mig ibland när jag har svårt att bestämma mig. Lycka till med ditt val! Jättefina ringar!