Inlägg från: ewaulrica |Visa alla inlägg
  • ewaulrica

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Min ring: (hade ett riktigt sjå med att hitta en som passade min förlovningsring, men det blev till sist denna, Schalins spectra 3 :) )
  • ewaulrica
    Joanna86a skrev 2011-08-05 23:44:55 följande:

Åh!!!! Jag älskar din ring!!! Är den specialbeställd eller vart har du hittat den? Är det nio stenar, på hur många carat? Verklinge superfin! :)
  • ewaulrica

Joanna86a: skulle det inte passa väldigt bra med en typ nästan likadan, fast med en lite större brilliant i mitten? :)

• ewaulrica
    Aniara4 skrev 2011-08-16 10:18:30 följande:
    Jag tycker det är lite tråkigt att alla ringar ska vara raka och kantiga just nu, för det passar inte mig alls. Sen är jag ingen blingblingtjej, men liiiiite blev det  i alla fall!

Bilden blev inte så bra, ringarna ser repiga och konstiga ut och det är de inte i verkligheten. Men ungefär så här ser de ut. Den vänstra är förlovningsringen, sen är vigselringen aningen bredare och har en lite större sten.

alla ringar är väl inte kantiga och raka? ;)  du menar i modeväg? :) finns ju massor att välja på, allt efter tycke och smak. Tycker dina är jättefina, riktigt klassiska ringar som kommer hålla i många, många år! :) <3
  • ewaulrica

Mmmm: jag hade riktigt tur, det var en guldbutik som hade halva priset på allt, inkl vigselringar. Jag fick betala 11.000, vilket i normala fall egentligen inte alls är 50 % har jag upptäckt sen... normalpris tror jag ligger på allt mellan 17-19.000 beroende på butik...

Tyvärr kan jag inte helt svara på din andra fråga, eftersom jag inte är gift än... ;) (har alltså inte burit ringen till vardags än) men när jag provade och hade den på mig för att känna ordentligt, kände jag inte av nåt av det du nämner. :) stenarna är nedsänkta i skenen, så inget sticker upp lisom, den känns mjuk på nåt sätt... :)

mitt tips: prova! :) det gjorde jag, många gånger och mååånga ringar innan jag var nöjd! :)

• ewaulrica

Chicita: vackra!!!!! hade ni något speciellt tema eftersom ni valt alviska bosktäver? :)

• ewaulrica
    Chicita skrev 2011-10-19 17:25:13 följande:
    Tack Solig

Vår första dejt var till Sagan om Ringen och vi är medeltidsentusiaster så vi hade ett medeltidsbröllop... (med vissa LOTR-inslag, som mina smycken som var replikor av Arwens Evenstar. Och min klänningsmodell var nånting mittemellan Arwens Dying-frock, den vita klänning som Eowen har när dom anländer till Rohan första gången och en tavla jag såg för länge sen av en medeltida prinsessa)
    Nu var inte bröllopet påtänkt när vi förlovade oss, så vi fortsatte bara i samma stil som förlovningsringarna Glad 
    Vi förlovade oss på femårsdagen av vår första dejt så då passade alvisk font bra, och så valde vi en modell av typ "the one ring"
    OTROLIGT LÄCKERT måste jag få säga, och sååå romantiskt! Jättevackra ringar, återigen! Och de blir ännu finare när ni har så mycket kopplingar till Sagan om Ringen, det blir en djup innebörd i meningen om man säger så :) hade velat se era kläder också! ;)
  • ewaulrica
    Chicita skrev 2011-10-20 09:05:45 följande:
    Har lagt ut bild på flera ställen här Glad
    Bland annat i denna tråd (tror jag lyckades länka direkt till bilden):
    www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/... 
    Ja det var precis det vi var efter, att göra något som verkligen hade en innebörd för oss så det inte bara blev ett smycke 
    käre värld... så vackert! du var ju jättefin! :) vackert att ha en enkel stilren bukett också.. ni lyckades verkligen med erat genomgående tema måste jag få säga! :)
  • ewaulrica
    ewaulrica skrev 2011-10-20 09:08:58 följande:
    käre värld... så vackert! du var ju jättefin! :) vackert att ha en enkel stilren bukett också.. ni lyckades verkligen med erat genomgående tema måste jag få säga! :)
    och du är ärligt, en av de få jag faktiskt har sett, som passar i "pannband" eller vad det nu heter.. (pannsmycke?)
  • ewaulrica

liten: åhhhh så vacker text!!! :) tror jag ska önska mig en love pendant med den texten, i morgongåva! :)

• ewaulrica

Lillenojag: OJ. VAD SNYGG!!!! Såå fint med hjärtan runt stenen!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011