• izredam

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Vi beställde förlovningsringar i förrgår, så nu ska vi bara vänta på att de kommer :)

Min ring ser ut såhär:

Den kändes så himla rätt när jag provade den <3
  • izredam
    Loche skrev 2011-06-27 09:47:23 följande:
    Här kör vi utan förlovningsringar och med en vigselring enbart till mig. Glad

Ringen i fråga ser ut så här och efter att jag sett den fanns det liksom ingen annan för min del.

Typ en sån skulle jag också vilja ha sen, vart kommer den ifrån och fanns den i rött guld också?
  • izredam
    Loche skrev 2011-07-05 06:37:31 följande:
    Min ring är en TCOL-ring som är köpt på Nordstans Guld i Gbg. Om just den modellen finns i rött guld vet jag inte, men kika in på deras hemsida www.nordstansguld.se.
    åh, tittade där och de hade en typ sån i rött guld i alla fall - såg superfint ut. Har hört mycket bra om nordstans guld också så det kan mycket väl bli en ring därifrån sen, men jag får nog göra om den lite i alla fall är jag rädd (tror att jag behöver spegelvända ringen liksom - men min förlovningsring kommer nästa onsdag, så innan dess behöver jag ju knappast oroa mig över vigselring xD)
  • izredam
    Aniara4 skrev 2011-08-16 10:18:30 följande:
    Jag tycker det är lite tråkigt att alla ringar ska vara raka och kantiga just nu, för det passar inte mig alls. Sen är jag ingen blingblingtjej, men liiiiite blev det  i alla fall!

Bilden blev inte så bra, ringarna ser repiga och konstiga ut och det är de inte i verkligheten. Men ungefär så här ser de ut. Den vänstra är förlovningsringen, sen är vigselringen aningen bredare och har en lite större sten.

Vart kommer de ifrån? Funderar på om inte din förlovningsring skulle kunna matcha min förlovningsring så att jag kan ha en sån som vigselring.. Gillar inte heller alla dessa raka, kantiga former och sådär och har haft svårt med att hitta matchande ringar tyvärr..
  • izredam
    Aniara4 skrev 2011-08-16 18:26:44 följande:
    De heter Ida och är köpta på Två Hjärtan i Skärholmen. Jag har letat efter dem på nätet men knappt hittat ett spår av dem!
    Okej, då får jag leta reda på något annat - att köpa ring i stockholm känns motigt..
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011