Inlägg från: Fröken Sassa |Visa alla inlägg
  • Fröken Sassa

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Jag tror att vi kommit fram till denna. Jag var inne på en allians, sambon på en solitär - detta blev kompromissen ;)  En större briljantslipad WVS på 0.25 carat omgiven av 14 mindre på 0.02 carat styck. Älskar att den är så "tunn" samt att varje sten ar infattad av klor och ej nersänkta i skenan som vid fadenfattning. Den är varken samma höjd eller bredd som förlovningsringen men det stör mig inte då de är så olika. Den strålar som tusan och jag känner mig så fin i den!

Meeen jag som är världens veligaste tänker att "kanske borde man tänka lite mer praktiskt". Dvs köpa en som "matchar" mer i modell och utseende och har därför velat mellan ovan nämnda ring och Schalins Himla som jag sett att många har nuförtiden. Den klär kanske förlovningsringen bättre men ger mig inte samma känsla... Vad tycker ni?! Hjäääälp!

Vad tror ni ?
  • Fröken Sassa
    Amejuli skrev 2011-07-21 23:36:15 följande:
    Gå på magkänslan tycker jag. Gillar du den med klofattning så gå på det. Jag har själv valt en ring där diamanterna inte är kanalfattade utan relativt oskyddade från sidan, men samtidigt är den en av de få saker (i materialistisk väg) när det gäller brölloper som  jag verkligen gick igång på . Så jag kör på det trots att diamanterna lättare skadas eller spricker. Då får jag väl sätta dit en ny när jag har råd.
    Jag tror att du helt enkelt ska gå på det som verkligen känns du för det är nog mindre risk att du tröttnar på. Ett annat tips kan vara att känna efter vilken av ringarna du skulle ångra mest om du INTE tog. Vilken som skulle kännas som störst förlust för dig. Det hjälper mig ibland när jag har svårt att bestämma mig. Lycka till med ditt val! Jättefina ringar!
    Bra råd det där att gå på att ta den man skulle ångra mest om man inte tog... Oj vilken udda mening haha!
    Ska verkligen gå på känslan den här gången, man är ju så praktiskt av sig jämt annars. Tillhör dem som ändå inte får ha smycken i mitt arbete så den kan ju egentligen vara hur "opraktisk" som helst ;)

Tack för råd och feedback. Kram.
    blivandefru skrev 2011-07-22 08:09:14 följande:
    Jättefina ringar båda två, och som Amejuli skriver så ska du välja den som du känner mest för. 
    Jag personligen tycker dock att det är finast när ringarna ligger helt intill varandra, så som det blir med Schalins Himla, men samtidigt tycker jag att den andra ringen har något alldeles extra.
    Ja, jag förstår att valet inte är enkelt, men eftersom du skriver att Hilma inte ger dig samma känsla så hade jag kört på den andra ringen.

Lycka till med ditt val och med det stundande bröllopet! 
    Eller hur har den något litet extra? Är helt inne på det spåret nu men har tagit det ett steg vidare att börja skissa på en egen design som jag ska höra mig för om det går att få till av en eller annan guldsmed.... Får se om det ger samma känsla!

Tack får dina tankar och feedback. Kram.
  • Fröken Sassa

Har äntligen (och lite i sista sekunden) beställt vår vigselring. Eller ja, jag ska ju ha den på mitt finger men den är ju ändå lite "vår" tillsammans tycker jag. Vi har båda valt och betalat jue :)

Efter många om och men (jag är världens mest ambivalenta) blev det min drömring Diora Princess från Danidos. En bra kompromiss mellan den solitär min sambo tyckte och den allians jag tyckte. Det blev båda två i en, inte mig emot nu såhär i efterhand :)

Som vanligt gör bilden ringen ingen rättvisa, den är så liten, petite och vackert glittrig att jag får dåndimpen!
  • Fröken Sassa
    Imke1977 skrev 2011-10-21 15:53:34 följande:
    Woooow! jag älskar bling bling Tidlöst Får man fråga vad ringarna gick på?
    Jag med, uppenbarligen ;)  Det är ju så otroligt vackert! Din med, finfina stenar där med ju :)
    Vi har bara köpt den högra, men pallade inte leta ny bild haha! Den gick på mer än vad vi (jag) tänkt. Ca 22.000. Får nästan dåligt samvete över detta meeeeen slår man ut det på ett helt liv (eller smyckeskrin?) så hamnar jag nog i underkant av de flesta iallafall för jag äger inget äkta guld eller dylikt öht (förutom förlovningsringen) .

Så väljer jag att se det iaf ;)
  • Fröken Sassa
    boråstjej skrev 2011-10-23 16:32:00 följande:
    Fantastiska ringar! Kan man få se dem på? :)
    Om du kan! Så snart jag har de i min ägo ;) De levereras inte förrän om en liten månads tid. Ska försöka komma ihåg att visa en bild då. Kom helt av mig hos juveleraren och tog inte en enda bild. Så hänförd var jag haha!
  • Fröken Sassa
    Bell skrev 2011-10-24 05:52:15 följande:
    Hej alla, här kommer lite motvikt till alla glittrande diamanter :) Jag har hittat kvinnan i mitt liv och det är dags att fria eftersom vi redan talat om giftemål ganska rakt ut och båda längtar efter att börja planera. Jag vill att hon ska få ett romatiskt frieri så det blir förhoppningsvis med tio röda rosor vid havet i Italien om två veckor! Eftersom jag är student finns det ingen budget för diamanter. Jag har valt att köpa billigare ringar och när tiden är inne och ekonomin är bättre tänker jag att vi tillsammans köper de hållbara kvalitetsringar vi vill ha. De första kan man spara som halsband och minnas med ett leende :) Så för nu blir det antagligen dessa, vad tror ni? Det är vitt guld och cubic zircon.

För det första så tror jag inte ringen i sig kommer spela den minsta roll överhuvudtaget vid ditt frieri, det är själva frågan som är grejen! Så var det iaf för mig, han hade kunnat ha med sig ett gammalt gummiband vad mig berör, hade blivit ett tok-JA iallfall :) Det är valet du gjort om att du vill fråga din flicka om hon vill gifta sig med dig som är det som är det viktigaste. De "riktiga" ringarna kan du isåfall, precis som du säger, ordna vid ett senare tillfälle men tänk på att det inte är ett måste med guld & äkta stenar.  Tror att det "blingar" rejält om din vitguldsring med CZ med faktiskt , den är superfin  :)

Kram och lycka till!
  • Fröken Sassa

Nu har jag äntligen fått hem min fina vigselring (i lagom tid sådär 2 veckor innan bröllopet ;))
    Är så sjukt nöjd, den är verkligen superfin på fingret och glittrar som bara den.
    Tack för för tips och inspiration här från forumet. Kram!

• Fröken Sassa
    Goabullen skrev 2011-11-28 13:13:31 följande:
    Vilken fin ring! Var har du köpt den?
    Den är köpt genom Vigselbutiken (vigselbutiken.se) fast i deras fysiska butik i Ängelholm. Den är av märket DaniDos (Modellen heter Diora Princess) och finns även att köpa på Hedens guld i Gbg, det var där jag såg den först.  DaniDos gör superfina ringar!
  • Fröken Sassa
    dellelgarin skrev 2011-11-29 10:49:25 följande:
    underbar!
    Jamen eller HUR? Är helt bubblig över att jag kommer få lov att ha en sån fin sak på fingret om bara 11 dagar!
    Emmh86 skrev 2011-11-29 14:07:49 följande:
    Jättevacker ring!! 
    Tack! Jag är så himla nöjd!
    durrasflikka skrev 2011-11-29 15:42:17 följande:

Den liknar den ena jag ska ha sen. =)

Visa bild.JPG i bildspel

Durrasflikka jag kan inte se din ring men jag är toknyfiken :)
  • Fröken Sassa
    durrasflikka skrev 2011-11-29 21:17:40 följande:
    Konstigt för jag ser själv bilden. Annars kan du klicka under mitt nick där det står visa endast dör jag har laggt upp bild på dem tidigare.. =) Men testar såklart igen först.
    Visa bild.JPG i bildspel
    Alltså måste vara något freaky med min dator för jag ser ej den där bilden men hittade dina tidigare inlägg iallafall! Vilka SNYGGA ringar du har! Fint med en tunn likadan till bredvid prinsess-ringen ;) Jag har en helt slät vitguldsring som förlovningsring men den missade jag visst att ta på av bara farten ;)
  • Fröken Sassa

Nu har jag äntligen fått min vigselring på fingret efter vårt bröllop i lördags! Överraskades även av min älskade man med en tillhörande alliansring <3 (Vigselringen är den med den lite större mittstenen). Har inte fått kläm på hur jag vill att de ska sitta och den helt släta vitguldsringen (förlovning) har tills vidare hoppat över till högerhanden... Lite dålig bild men jag var så ivrig att visa :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011