Amejuli skrev 2011-07-21 23:36:15 följande:
Gå på magkänslan tycker jag. Gillar du den med klofattning så gå på det. Jag har själv valt en ring där diamanterna inte är kanalfattade utan relativt oskyddade från sidan, men samtidigt är den en av de få saker (i materialistisk väg) när det gäller brölloper som jag verkligen gick igång på . Så jag kör på det trots att diamanterna lättare skadas eller spricker. Då får jag väl sätta dit en ny när jag har råd.
Jag tror att du helt enkelt ska gå på det som verkligen känns du för det är nog mindre risk att du tröttnar på. Ett annat tips kan vara att känna efter vilken av ringarna du skulle ångra mest om du INTE tog. Vilken som skulle kännas som störst förlust för dig. Det hjälper mig ibland när jag har svårt att bestämma mig. Lycka till med ditt val! Jättefina ringar!
Bra råd det där att gå på att ta den man skulle ångra mest om man inte tog... Oj vilken udda mening haha!
Ska verkligen gå på känslan den här gången, man är ju så praktiskt av sig jämt annars. Tillhör dem som ändå inte får ha smycken i mitt arbete så den kan ju egentligen vara hur "opraktisk" som helst ;)
Tack för råd och feedback. Kram.
blivandefru skrev 2011-07-22 08:09:14 följande:
Jättefina ringar båda två, och som Amejuli skriver så ska du välja den som du känner mest för.
Jag personligen tycker dock att det är finast när ringarna ligger helt intill varandra, så som det blir med Schalins Himla, men samtidigt tycker jag att den andra ringen har något alldeles extra.
Ja, jag förstår att valet inte är enkelt, men eftersom du skriver att Hilma inte ger dig samma känsla så hade jag kört på den andra ringen.
Lycka till med ditt val och med det stundande bröllopet!
Eller hur har den något litet extra? Är helt inne på det spåret nu men har tagit det ett steg vidare att börja skissa på en egen design som jag ska höra mig för om det går att få till av en eller annan guldsmed.... Får se om det ger samma känsla!
Tack får dina tankar och feedback. Kram.