Inlägg från: joråsåatt |Visa alla inlägg
  • joråsåatt

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Fint! Hur bred är skenan till solitären? Och hur stor sten? Om man får vara nyfiken :)

• joråsåatt

Hm, kunde inte citera tydligen... Men till johannafotograf och Catarbe var det iaf :)

• joråsåatt
    Bell skrev 2011-10-24 05:52:15 följande:
    Hej alla, här kommer lite motvikt till alla glittrande diamanter :) Jag har hittat kvinnan i mitt liv och det är dags att fria eftersom vi redan talat om giftemål ganska rakt ut och båda längtar efter att börja planera. Jag vill att hon ska få ett romatiskt frieri så det blir förhoppningsvis med tio röda rosor vid havet i Italien om två veckor! Eftersom jag är student finns det ingen budget för diamanter. Jag har valt att köpa billigare ringar och när tiden är inne och ekonomin är bättre tänker jag att vi tillsammans köper de hållbara kvalitetsringar vi vill ha. De första kan man spara som halsband och minnas med ett leende :) Så för nu blir det antagligen dessa, vad tror ni? Det är vitt guld och cubic zircon.

Fin! Ett tips är också att kolla på kaplans.se och lauritz.com där det finns auktioner :)
    Men den är fin :)
  • joråsåatt
    Bell skrev 2011-10-24 11:17:35 följande:
    Det var ett bra tips! Speciellt lauritz hade väldigt fina ringar. Men det verkar nästan lite konstigt, hur kan de vara så billiga? Brilliantringar för runt 500 kr? Åker de upp flerfalt i pris timmen innan auktionen är klar månne? De billigare var visserligen lite kantstötta men diamanter är ju diamanter...:) Har du testat handla via lauritz nån gång?

Nu blev du lite bombaderad med frågor, ursäkta det...:)
    Hej! Endel ringar går nog upp endel i pris, lite olika :) Har precis köpt en ring därifrån som ska göras om till min vigselring :)
    Vi har en del eget guld, det är ju också ett tips. Och kom på att sefina.se är ett bra ställe för alliansringar och förlovningsringar. Albrekts guld har just nu 30% rabatt på förlovningsringar, hittade en i vitguld, slär, för 4199:-, så med 30% så blir det ju inte så dyrt.
    www.albrektsguld.se/page.jsp&articleNo=1356583&step=22&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=437&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

På Sefina finns det tex. denna för en mindre summa: www.sefina.se/eshop/ringar/category13/article26399.aspx

Kolla där, det är ett tips :)

Lycka till vilken ring du än väljer (den är ju ändå låååångt ifrån det viktigaste!!)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011