• Jane

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Jag och min man valde att ha likadana ringar när vi gifte oss borgligt. Denna ovanför, vilket totalt för båda ringarna kostade ca 4500:- vad jag minns. Vi var båda fattiga studenter då och hade kanske velat ha något exklusivare, men vi är jättenöjda med ringarna nu. När vi gifter oss kyrkligt i sommar kommer vi kanske köpa lite finare ringar.
  • Jane
    070831 skrev 2011-11-04 16:44:24 följande:

Detta är min vigselring men är betydligt finare IRL 3 rubiner och 2 diamanter :)

hej fina ringar! jag och min man har liknande förlovningsringar som ni har fast annat mönster :)
    Vigselringen du ska ha är jättefin!! Älskar rött! Hur mycket kostade den och vart köpte du den? jag är nämligen ute efter liknande men hoppas på en billigare ring i gult guld alltså.

Kommer du ha ringarna på samma finger?  Ska din man ha båda ringarna på samma finger?
  • Jane
    070831 skrev 2011-11-04 17:43:21 följande:
    hej Jane :) Jo visst är min vigselring superfin finns även i safirer  jag kommer köpa den från butiken i ängelholm :) dom har även en hemsida www.vigselbutiken.se det är flemming uziel signo som denna ring ligger under. och kostar 4230kr ja denna är i guld så som min förlovningsringen. jag kommer ha båda ringarna på samma finger :) jag frågar honom nu och han svarar det han vet inte riktigt det som känns bäst.. han tyckte det kändes konstigt i början på förlovningsringen men dock är det en vanesak:p den Med safirer är 100kr billigare :p hehe men jag kommer välja rött.. vart bor du om man får fråga?
    Ja min man fick ju också en ring när vi förlovade oss, och nu ska vi ha nya ringar till vigseln och då har han sagt att han vill ha en till. (Vet inte hur det funkar egentligen och om det finns regler om herr-ringarna). Jag kommer ju ha båda ringarna på samma finger men jag har aldrig sett en man ha två ringar på ett finger, det var därför jag frågade :)
    Men 4230 kr är ju inte så dyrt!
  • Jane
    Noidue skrev 2011-12-15 22:47:39 följande:
    carolineu skrev 2011-12-09 18:21:36 följande:

Vilken underbar ring!

skall du ha en till denna?

Den ska få förbli ensam då vi gjort det väldigt komplicerat för oss så då min man är ortodox så gifter vi oss ortodoxt nere i hans hemland och där har man vigsel ringen på höger hand så därför har vi gjort en liten kombination jag har satt förlovningsringen på vänster handen och kommer efter 21 juli nästa år ha den andra på höger handen
    Jag är också ortodox och ska gifta mig i hemlandet i sommar. Nu för tillfället har vi vanliga enkla förlovningsringar på svenskt vis, alltså på vänstra ringfingret. Men vi kommer  antagligen att ha vigselringarna på det högra ringfingret.
    Tack för tips! Jag har inte alls tänkt på att man kan passa på att ha en helt annan slags ring. De flesta brukar ju vara vanliga släta eller krabbring eller enstensring osv. Det kommer nog se bra ut med en liknande ring som din.
  • Jane
    Noidue skrev 2011-12-18 22:57:19 följande:
    Makedonien kommer han ifrån Vi kommer att fixa allt med papprerna och allt här i Sverige innan vi åker ner till Makedonien så egentligen är vi ju redan gifta när vi kommer ner men för mig räknas kyrkbröllopet mer än de skriftliga.. Anledningen till att vi gör det är för att det kan ta oerhört lång tid nere i Makedonien att få alla papper och allt klara och innan det skickas till Sverige kan det säkert ta något år haha Okej vad är det som ni kompromissar om ?
    Jag är också från Makedonien. Vi gifte oss borgligt i Sverige för två år sedan, som du säger för att underlätta allt pappersarbete. Man kommer få nog med grejjer att göra när man väl kommer fram dit ändå.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011