• 070831

Min förlovningsring är Schalins 18K Sambon har samma :) Vi ville inte ha släta ringar vi ville ha någonting speciellt så dessa har vi nu :)

Denna kommer min blivande make har.. Vad det finns dåligt med vigselringar för männen typ breda och blanka men inte några roliga mönster vad tråkigt.. Men han blev glad för denna oxå som vi fann det är oxå 18K

Detta är min vigselring men är betydligt finare IRL 3 rubiner och 2 diamanter :)

• 070831
    Jane skrev 2011-11-04 17:00:50 följande:
    hej fina ringar! jag och min man har liknande förlovningsringar som ni har fast annat mönster :)
    Vigselringen du ska ha är jättefin!! Älskar rött! Hur mycket kostade den och vart köpte du den? jag är nämligen ute efter liknande men hoppas på en billigare ring i gult guld alltså.

Kommer du ha ringarna på samma finger?  Ska din man ha båda ringarna på samma finger?
    hej Jane :) Jo visst är min vigselring superfin finns även i safirer  jag kommer köpa den från butiken i ängelholm :) dom har även en hemsida www.vigselbutiken.se det är flemming uziel signo som denna ring ligger under. och kostar 4230kr ja denna är i guld så som min förlovningsringen. jag kommer ha båda ringarna på samma finger :) jag frågar honom nu och han svarar det han vet inte riktigt det som känns bäst.. han tyckte det kändes konstigt i början på förlovningsringen men dock är det en vanesak:p den Med safirer är 100kr billigare :p hehe men jag kommer välja rött.. vart bor du om man får fråga?
  • 070831
    Jane skrev 2011-11-04 17:50:25 följande:
    Ja min man fick ju också en ring när vi förlovade oss, och nu ska vi ha nya ringar till vigseln och då har han sagt att han vill ha en till. (Vet inte hur det funkar egentligen och om det finns regler om herr-ringarna). Jag kommer ju ha båda ringarna på samma finger men jag har aldrig sett en man ha två ringar på ett finger, det var därför jag frågade :)
    Men 4230 kr är ju inte så dyrt!
    näe det är ju inte det :) och jag hittade en ring i 18K på ebay till min sambo för herr ringarna är ju så tråkiga annars brukar man ge kvinnan en och mannen tar förlovningsringen man kan smälta ner den och göra den bredare men det valde inte vi så danne mannen får den ring jag visa och jag får en finare .. oh du kan ju alltid kolla upp din storlek i din ringbutik och sen kan du ju alltid fixa genom den sidan om du blev sugen så klart :)  för den är verkligen tjusig :D  jag ska deffenitivt jag kan lova dig den är snyggare i verkligheten mycket  säger jag jag blev kär !!
  • 070831
    majflicka skrev 2011-11-06 14:31:24 följande:

Blev visst ingen jättebra bild det där men iaf ;) Beklagar svarta bakgrunden ;) Här är mina ringar iaf! Väldans klassiskt o inte så spännande men mkt jag o högt älskade! ;) Som sig bör =)

inget fel med dom :) dom är fina är det en sten som sitter uppe på?
  • 070831
    majflicka skrev 2011-11-06 19:17:27 följande:
    070831: Tack! hihi det kanske knappt syns på bilden för ngn som inte sett ringarna i verkligheten =) förstår jag nu. Jo på min vigselring är det en större briljantslipad diamant i 6-klo fattning, en mkt klassisk enstensring. Min förlovningsring är den ytterst som är helt slät.
    okej då förstår jag dig för det såg ut som att stenen satt ihop med båda ringarna dålig bild var det bara :p du skulle kanske bett din man att hjälpt dig att få en bra bild för när man gör det själv kan det bli lite skakigt :p
  • 070831
    Lillenojag skrev 2011-11-08 20:24:11 följande:

Min blivande vigselring. :)
    Vad fin den var :) perfekt ju :)
  • 070831
    Lillenojag skrev 2011-11-10 21:01:05 följande:
    Tack! Letade i ett år efter den perfekta ringen för mig. Den här blev jag förälskad i direkt.Glad
    shit den va ju inte billig .. 22 lax det får jag 4 ringar av hahah
  • 070831
    Lillenojag skrev 2011-11-11 21:47:57 följande:
    Kommer inte ha så tjock skena som den på bilden, för det passar inte min förlovningsring. Sen kommer jag även att köpa stenen löst, så den kommer inte att gå på 22 lax.. ;)
    okej det är ju bra det .. min kommer gå på 4230 kr å då e det 3 rubiner och 2 diamanter
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011