Inlägg från: Imke1977 |Visa alla inlägg
  • Imke1977

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011

Såhär ser min ring ut Jag har en likadan fast slät ring som förlovningsring.
  • Imke1977

Och i våra ringar ska det stå "du och jag mot världen".

• Imke1977
    Fröken Sassa skrev 2011-10-21 14:47:37 följande:
    Har äntligen (och lite i sista sekunden) beställt vår vigselring. Eller ja, jag ska ju ha den på mitt finger men den är ju ändå lite "vår" tillsammans tycker jag. Vi har båda valt och betalat jue :)

Efter många om och men (jag är världens mest ambivalenta) blev det min drömring Diora Princess från Danidos. En bra kompromiss mellan den solitär min sambo tyckte och den allians jag tyckte. Det blev båda två i en, inte mig emot nu såhär i efterhand :)

Som vanligt gör bilden ringen ingen rättvisa, den är så liten, petite och vackert glittrig att jag får dåndimpen!
    Woooow! jag älskar bling bling Tidlöst Får man fråga vad ringarna gick på?
  • Imke1977
    Bell skrev 2011-10-24 05:52:15 följande:
    Hej alla, här kommer lite motvikt till alla glittrande diamanter :) Jag har hittat kvinnan i mitt liv och det är dags att fria eftersom vi redan talat om giftemål ganska rakt ut och båda längtar efter att börja planera. Jag vill att hon ska få ett romatiskt frieri så det blir förhoppningsvis med tio röda rosor vid havet i Italien om två veckor! Eftersom jag är student finns det ingen budget för diamanter. Jag har valt att köpa billigare ringar och när tiden är inne och ekonomin är bättre tänker jag att vi tillsammans köper de hållbara kvalitetsringar vi vill ha. De första kan man spara som halsband och minnas med ett leende :) Så för nu blir det antagligen dessa, vad tror ni? Det är vitt guld och cubic zircon.

Love it Jag skulle gilla
  • Imke1977

Kolla denna. Wow Såg den på Albrektsguld för 9899 kr och så 30% på det då. Blir ju knappt 7000 kr Blev lite kär i den
  • Imke1977
    Micamela skrev 2011-12-02 22:22:57 följande:

Detta är min förlovningsring i vitt guld och rundslipade diamanter över och under och prinsesslipade diamanter i mitten. Diamanterna går hela vägen runt. Totalt 2 carat. 
    Som vigselring blir det en solitär i stil med denna:

Din första ring där är ju bara HEEEELT fantastisk! Herregud.... vad kostade den och vart hittade du den?
  • Imke1977
    eragylf skrev 2011-12-07 20:16:52 följande:

Klickade hem min ring från Bukowskis förra veckan:

Oj! Vad fick du betala för den?
  • Imke1977

Oj men det va ju jättebra pris!

• Imke1977
    Charlotte Olsson skrev 2012-02-03 18:51:35 följande:
    Hej!

Jag och min fästman har varsin slät, rak ring i vitt guld som förlovningsringar. Min är bara 3mm då jag ville ha en bredare vigselring utam att det skulle bli för stort på fingret.

Vigselringen blir denna ring från Schalins men i rak skena. Hade först tittat på helt andra ringar, men de kändes fel när jag väl provade dom. Den här däremot fick det att pirra till i magen och kändes helt rätt! Rekomenderar verkligen alla att prova, särskilt om man redan har en ring som den ska passa till.

En sådan ska jag med ha fast i rött guld. Och den blir gjord av eget guld oxå så lite annorlunda blir det kanske. Men på ett ungefär. Jättevacker

• Imke1977
    MariClaudin skrev 2012-03-12 09:47:35 följande:
    Jag drömmer om den hittade hos www.valstaguldsmed.se

Wooooooow!!! Den va verkligen något i hästväg! Tänk om man hade råd med en sån där.....
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2011