Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Bilder på överlappande vigselring önskas

Jag har en tvåfärgad förlovningsring och skulle gärna ha en vigselring som överlappar förlovningsringen men hittar inte så mycket bilder på sådana.

Hoppas ni har många bilder att bjuda på

• Svar på tråden Bilder på överlappande vigselring önskas
  • BlomAnna
    Godis skrev 2011-05-23 16:14:56 följande:
    Så jag förstår rätt..... Du vill inte att din f-ring ska synas lr?
    Jo jag vill att förlovningsringen ska synas men att vigselringen liksom ska överlappa lite grann...
  • BlomAnna
    tigerlily skrev 2011-05-24 10:01:27 följande:
    Så här ser min ut. Den släta guldringen är förlovningsringen och alliansringen är vigselringen.

Förlovningsringen är köpt i Egypten och alliansringen är skapad av en Schalinsring som modifierats för att matcha den andra och sedan har den dekorerats med en S-vinge med fem diamanter. S-vingen är gjord av Christian på Nordstans Guld i Göteborg och är hans egna design, så den ingår inte i Schalins sortiment.

Jätte snyggt!! De tär nåt sånt ajg tänkt mig...M2B köpte förlovningsringarna på Nordstansguld så det kanske är dit man ska gå ingen då
  • BlomAnna

Tigerlily: Får man vara så fräck att man frågar vad den kostade?

• BlomAnna
    tigerlily skrev 2011-05-25 22:11:15 följande:
    Vilken tur att du råkar bo i rätt del av landet, då! Sicken flax!
    Ja verkligen!! Tack för din info. Förstår att du väntar på att få bära den

Jag vil inte att själva vingen ska sticka upp för mcyekt för jag är så jädrans klumpig. Hur hög är vingen på din ring?
  • BlomAnna
    tigerlily skrev 2011-06-06 23:29:57 följande:
    Hej igen!

Ursäkta att svaret dröjde, jag har inte hunnit kika in så ofta det senaste.

Vingen är inte särskilt hög, kanske 1,5 mm. Dessutom kan man, om man tycker att den fastnar i saker, låta löda fast änden i den andra ringen så att de inte ska glida isär och så att man inte ska råka skada vingen genom att fastna i nåt. Jag tror att jag kommer att göra det, så att det blir som ett enda smycke, liksom.

Nu är mitt största bekymmer att det har blivit så varmt att jag knappt får på mig ringen längre, och vi gifter oss på lördag... Ja, ja, jag får väl spola händerna i kallt vatten innan vigseln, eller nåt!
    Ok jag kommer nog lätt få löda ihop dem

Oj då smörj ringfingret med lite hudkräm innan vigseln så glider den säkert på Lycka till på lördag!!
Svar på tråden Bilder på överlappande vigselring önskas